معاون خدمات شهری شهردار کرمان از خودکفایی کامل شهرداری در تولید گل های فصلی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 23 April 2017
محمدرضا محمد رضا خانی اظهار کرد: در راستای رسیدن به خودکفایی کامل در زمینه گل های فصلی و خارج از فصل و افزایش بهره وری محصول، روش تولید گل جعفری از نشاء به گلدانی تغییر پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش سرعت کاشت و تلفات گل های فصلی در روش سابق تولید اظهار داشت: گل جعفری با بذر مناسب و در دو رنگ زرد و نارنجی در گلدان کاشت می شود.

وی  با بیان اینکه این اتفاق، برای اولین بار با روش هیدروپونیک (کشت بدون خاک) گل های اطلسی، جعفری و همیشه بهار صورت گرفت، تصریح کرد: مزیت این کشت صرفه جویی در مصرف آب و رشد و نمو بهتر گل هاست.

وی با اشاره به صرفه اقتصادی این روش تولیدی گفت: این روش با یک چهارم قیمت خرید، صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد.

محمدرضاخانی ماندگاری و عمر بیشتر گل های تولیدی مجموعه را از دیگر مزیت های روش جدید کاشت گیاهان فصلی عنوان و تاکید کرد: کاشت به روش علمی هیدروپونیک و استفاده از مواد آلی و الیاف باعث سازگاری گل ها با آب و هوای کرمان می شود.

وی با اشاره به حذف عملیات وجین و انتقال سریع و آسان گل‌های فصلی تولید شده به سطح گفت: با فرا رسیدن فصل کاشت گل‌های فصلی، بیش از دو هزار گل فصلی در منطقه یک و بوستان اکوپارک کاشته شد.

مجموعه تولیدات گل و گیاه شهرداری کرمان با کادری مجرب و متخصص و تولیدات متنوع نمونه های گیاهی، شهرداری کرمان را به خودکفایی در زمینه تولید گل های فصلی و غیرفصلی رسانده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار