مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره آسیب های اجتماعی، گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی باید از اولویت‌های شوراهای فرهنگ عمومی باشد.
کد خبر: ۴۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 23 April 2017
محمدرضا علیزاده ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و عید مبعث اظهار داشت: مواردی که در این جلسه مطرح شد ماهیت و عملکرد این شورا به‌ویژه در جاهایی که با برنامه‌ریزی و تدبیر انجام می‌شود حکایت از دغدغه‌های اعضای شورا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: نگاه بنده به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان به شوراها فراگیر است، آسیب‌هایی بر شوراها وجود دارد که یکی از آن این است که متاسفانه شوراهای فرهنگ عمومی دچار روزمگی و بی برنامگی شدند و تمرکز آنها بر روی ایام و مناسبتهای هفته شده است.

علیزاده تصریح کرد: نوع دستورکارها در شوراها نیز در برخی موارد جزء آسیب‌هاست، شورا باید با برنامه باشد و برای سال اولویت داشته باشد و روی یک نقطه هدف‌گذاری کند.

این مسئول تعدد دستگاه‌های فرهنگی را در بعضی نقاط آسیب و بعضی نقاط قوت توصیف کرد و افزود: تشکیلات فرهنگی باید همه در کنار اهداف عالیه فرهنگ نظام گام بردارند. مبنای تشکیل انقلاب مسائل فرهنگی بود و شورای فرهنگ عمومی به نوعی برای ایجاد همگرایی میان دستگاههای مختلف پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در رفسنجان دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم برنامه‌های خوبی دارند و اهداف خود را به خوبی دنبال می‌کنند و رفسنجان مانند همیشه سرآمد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور امسال اولویت‌های شوراها را به خودشان واگذار کرده چراکه دغدغه‌های هر شهر و هر استان متفاوت است، تصریح کرد: آنچه در این برهه زمانی جزء دغدغه‌های نظام است و مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که به مسائل آسیب‌های اجتماعی بپردازید، این مهم یک تکلیف بر تمام دستگاه‌ها و ارکان نظام است.

وی یادآور شد: همچنین اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور است که نسبت به آن تأکید شده و شعار سال هم به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان بحث سبک زندگی و خانواده و اخلاق عمومی را از دیگر اولویتهای شورای فرهنگ عمومی دانست و یادآور شد: اگر قرار است به یک نتیجه برسیم باید یک مصداق شاخص را دنبال کنیم و روی آن کار کنیم چرا که مباحث فرهنگی زمان‌بر است و در درازمدت جواب می‌دهد، تغییر دیدگاه مردم در زمینه‌های مختلف زمان‌بر است.

علیزاده ابراز کرد: تجمل‌گرایی و استفاده از کالای خارجی در خانواده‌ها یک ارزش شده که شیوع پیدا کرده و از طرفی خانواده‌ها استفاده از کالای داخلی را ضدارزش می‌دانند که باید با فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی و نقش مردم در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی را از دیگر اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی مردم باید پای کار بوده و نقش‌آفرین باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی دیگر اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور است، تصریح کرد: اینکه جایگاه گروه‌های اجتماعی در جامعه به چه شکلی است، به عملکرد مدیران و کارگزاران نسبت به مردم برمی‌گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان هماهنگی گسترش فعالیتهای قرانی را از دیگر فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: صور مجوز موسسات قرآنی و فرهنگی در حال شکل گیری است و در حوزه فعالیتهای قرانی هم افزایی  انسجام داده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار