مدیر حج و زیارت استان کرمان از اعزام حدود سه هزار کرمانی به عربستان برای انجام فرضیه الهی حج خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 24 April 2017
 حجت الاسلام روح الله صاحبی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری مهلت ثبت نام برای متقاضیان حج از ۲۳ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ عنوان کرد و گفت: دو موضوعی که باعث کاهش اشتیاق مردم به ثبت نام در این فرضیه الهی شده است، موضوع شرایط  معیشتی اقلیمی برخی استان ها و همچنین نشر اخبار جعلی در فضای مجازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در بحث ثبت نام حج بر افکار عمومی مردم غالب شده است، گفت: به طور مثال در فضای مجازی مسئله انصراف برخی حجاج یزدی و تبریزی مطرح شده که کذب است.

اجرای طرح دستبندهای الکترونیک برای حجاج ایرانی

مدیر حج و زیارت استان کرمان از اجرای طرح دستنبدهای الکترونیک برای حجاج خبر داد و گفت: بر روی این دستبندها مشخصات حجاج و جی پی اس نصب می شود از این رو امنیت حجاج افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برای افراد مستطیع این فرضیه الهی واجب است، افزود: باید بین حجاج فرهنگ سازی شود که از هزینه غیرضروری در کشور های دیگر پرهیز کنند.

حجت الاسلام صاحبی عنوان کرد: در سال های قبل در خطوط هوایی حجاج ۵۰ درصد از ناوگان ایران استفاده می شد اما امسال کشور عربستان قبول کرد که از ۱۰۰ درصد ناوگان ایران در خطوط هوایی ایران و عربستان استفاده می شود.

تاکید ایران بر لزوم پرهیز از جنبه های سیاسی در مراسم حج

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی بر این تاکید داشت که مراسم حج باید از جنبه های سیاسی کشورها به دور باشد، گفت: تعاملات و مذاکراتی که ایران با  عربستان در خصوص مراسم حج داشت بیانگر این است که عربستان علاقمند جدی به حضور ایران در مراسم حج است.

مدیر حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: در تعاملاتی که با عربستان در خصوص مراسم حج صورت گرفت، هیئت پزشکی و هلال احمر از ایران برای ارائه خدمات به زائران ایرانی اعزام می شود و ۶۰ تا ۷۰ قلم از مایحتاج حجاج از داخل ایران ارسال می شود بنابراین این اقدام به اشتغال، تولید داخلی و سرمایه کشور کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه هئیت مذاکره کننده در عربستان به تضمین آرامش و سلامت حجاج ایرانی تاکید داشت، گفت: امسال یکی از بهترین ارائه خدمات را در مراسم حج خواهیم داشت و مراسم برائت از مشرکان در چادرها برگزار خواهد شد.

افزودن مفادی برای تضمین حفظ امنیت حجاج به قرار داد ایران و عربستان

مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان داشت: ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور و حدود سه هزار نفر از استان کرمان برای انجام این فرضیه الهی وارد عربستان می شوند.

وی با تاکید به اینکه امسال حجاج وقت شان بابت مسائل امنیتی اتلاف نمی شود، اظهار کرد: انگشت نگاری حجاج ایرانی در داخل کشور ایران انجام می گیرد و از اوایل مرداد تا پایان حج ۱۰ نفر کارشناس به عنوان کنسولگری ایران در کشور عربستان اسکان می یابد.

حجت الاسلام صاحبی ادامه داد: در راستای حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج ایرانی مفادی برای تضمین حفظ امنیت حجاج ایرانی به قرار داد ایران و عربستان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه هئیت مذاکره ایرانی با عربستان به طور جدی به دنبال مطالبات حادثه منا است، گفت: دو نفر از خانواده شهدای منا امسال بدون پرداخت هزینه و خارج از ثبت نام به مراسم حج اعزام می شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار