شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با سه اولویت شعارسال با رویکرد ترویج فرهنگ کار و تلاش، فضای مجازی و آموزش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌ها فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۴۱۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 24 April 2017
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان در سال 96، عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان، مهدی ملانوری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان و سایر اعضاء در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه با اشاره به فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی گفت: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه کشور است که امروزه مورد تهدید فضای مجازی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه اجتماعی کشور مورد تعرض قرار گرفته است افزود: دشمن با این ترفند و تخریب سرمایه‌های اجتماعی نظام، سعی بر کاهش همراهی مردم از انقلاب دارد.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور با بیان اینکه این حرکت خلاف اخلاق است و نباید در فضای مجازی شخصیت افراد مورد تهاجم قرار گیرد خاطر‌‌نشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید برای این موضوع راهکاری ارائه دهد تا مانع از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی شد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه تعطیل کردن فضای مجازی نیز عملا غیر‌ممکن است و با تعطیل شدن، از جای دیگر شروع می‌شود گفت: این فضا که امروزه مخاطب زیادی هم دارد باید نظارت و هدایت شود.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات در کشور و استان هستیم افزود: به جایی رسیده است که در همین کانال‌های تلگرامی بیانیه صادر می‌شود و در همین کانال تکذیب می‌شود و نوعی سردرگمی مردم است.

عربپور با اشاره به اینکه در هر صورت اینگونه آزاد بودن فضای مجازی، جامعه را از نظر امنیت روانی هم دچار آسیب می‌کند تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سه حوزه آموزشی، تولید محتوا و رصد فضای مجازی وارد عمل شده که البته کافی نیست.

در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان در سال 96 از میان 26 برنامه پیشنهادی اعضای این شورا، سه اولویت شعارسال با رویکرد ترویج فرهنگ کار و تلاش، فضای مجازی و آموزش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌ها به عنوان اولویت‌های این شورا در سال جدید اعلام شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار