معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در آیین تجلیل از برگزیدگان هفدهمین فراخوان پرسش مهر استان :
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در آیین تجلیل از برگزیدگان هفدهمین فراخوان پرسش مهر استان گفت : افزایش سرمایه اجتماعی زمینه ساز کاهش خشونت در جامعه می شود و می تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 24 April 2017
 به گزارش تابناک رضوی ، دکترسیدجوادحسینی شرکت 500 هزار دانش آموز،معلم واولیا درپرسش مهر کار بسیارارزشمندی دانست و افزود: ملاک اصلی کار درنظام تعلیم وتربیت سندتحول بنیادین آموزش وپرورش است ویکی از مهمترین ابعاد سندتحول بنیادین که درخراسان رضوی مورد توجه قرار گرفت نیز تعلیم وتربیت تمام ساحتی بود و پرسش مهر ریاست جمهوری نیز درقالب تربیت سیاسی واجتماعی دانش آموزان  است.
وی محور پرسش مهر ریاست جمهوری را علت یابی خشونت عنوان کرد وگفت : یکی از سیاست های مذموم که در خشونت روی می دهد نسل کشی است.
 دکترحسینی  افزایش آسیب های اجتماعی را ازمهمترین مسایل روبه رشد جهانی برشمرد وگفت: رییس جمهور  دولت تدبیر وامید موضوع جهانی عاری ازخشونت را محور پرسش مهر هفدهم قرار داد ودرحال حاضر بیش وپیش از هرجا نظام تعلیم وتربیت با تکیه برسندتحول بنیادین وبرمحور تربیت سیاسی واجتماعی می تواند به تسری این موضوع درجامعه کمک نماید. 
معاون استاندارخراسان رضوی با اشاره به تاثیر مخرب ترویج سخنان ومفاهیم تهدیدآمیز وخشونت بار افزود:آموزش وپرورش نقش مهمی درانتقال فرهنگ عدم خشونت دارد و ترویج فرهنگ رحمانی از جمله موضوعاتی است که باید به صورت گسترده در جامعه دنبال شود.
 وی همچنین گفت:75 درصدقتل ها بازتابی وبه علت کاهش آستانه تحمل روی داده است ودرحقیقت کنترل های تاب آوری ازنظام تعلیم وتربیت آغازمی شود .
دکترحسینی افزود: نوع نظام های سیاسی تاثیر فراوانی در بروزخشونت درجوامع دارد وتجربه جهانی نشان داده که نظام مردم سالار دینی متکی برمردم کاهنده خشونت است وانتخابات مجرای اصلی تحقق آن می باشد.
 معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود:انتخابات دریک بسترملی همگان را به وفاق و وحدت می کشاند و در عرصه سیاسی وبین المللی کاهش دهنده خشونت است وهمه باید تلاش کنیم تاهمگان درکلاس درس انتخابات حضور یابند.
 حسینی در پایان گفت: افزایش سرمایه اجتماعی زمینه ساز کاهش خشونت در جامعه می شود و می تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار