شهردار کرمان از بازگشایی ضلع غربی خیابان استقلال به سمت چهارراه خواجو حداکثر ظرف دو روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 08 May 2017
در خصوص آخرین وضعیت پروژه زیرگذر آزادی با اشاره به اینکه این پروژه از ۱۰ مهرماه ۱۳۹۴ کلید خورده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۵ هزار مترمکعب از مجموع ۲۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی پروژه گفته شده انجام شده است.

وی ادامه داد: ۸۰۵ شمع میدان آزادی اجرا شده که ۳۵ هزار مترمکعب بتن برای این منظور مصرف شده است؛ برای هر شمع ۹ تن میلگرد استفاده شده به گونه ای که تاکنون ۱۰۰ هزار تن میلگرد در پروژه زیرگذر آزادی کارگذاری شده است.

بابایی افزود: دال خیابان استقلال انجام شده و مسیرهای دسترسی آزاده شده اند؛ تملکات در ضلع شرقی این خیابان انجام و آزادسازی شده است؛ ضلع غربی این خیابان در حال آسفالت است و حداکثر تا دو روز آینده این مسیر به سمت چهارراه خواجو آزاد می شود.

بازگشایی تمامی مسیرهای دسترسی به میدان آزادی

شهردار کرمان گفت: ضلع شمالی میدان آزادی محدوده خیابان بهمینار است که ضلع غربی آن بعد از ایام نوروز آسفالت و آزادسازی شد؛ ضلع شرقی خیابان بهمینار هم سه پارت اصلی آن بتن ریزی شده و پیش بینی می شود ظرف ۲۰ روز آینده این قسمت از خیابان بهمنیار هم آزاد شود.

بابایی گفت: بر این اساس تمامی مسیرهای ترافیکی منتهی به میدان آزادی آزاد و مشکلات کسبه برطرف می شود.

وی از پی گیری برای تملک املاک خیابان بهمنیار خبر داد و بیان کرد: در خیابان استقلال حدود ۱۲ میلیارد تومان تملک املاک مسیری انجام شد و در خیابان بهمنیار هم حدود ۴۰ میلیارد تومان تملک داریم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه مابقی کار در میدان آزادی به صورت شبانه روزی در زیرگذر انجام می شود، افزود: برای انتخاب اِلمان میدان آزادی هم با برپایی مسابقه ملی از بین ۹۰ اثری که اهل فن و متخصصان به دبیرخانه شهرداری ارسال کرده بودند توسط هیئت داوران سه طرح آماده شده و طرح نهایی ظرف چند روز آینده به اطلاع مردم می رسد و در صدد هستیم تا همزمان با اتمام پروژه اِلمان را هم به اتمام برسانیم.

روان سازی ۶۰ درصدی ترافیک در محدوده میدان آزادی

وی تصریح کرد: بعد از بازگشایی تمامی مسیرهای دسترسی به میدان آزادی زیرگذر شمال به جنوب از بهمنیار به استقلال و راستگرد از بلوار جمهوری اسلامی به استقلال و همچنین زیرگذر میدان آزادی به انتهای خیابان بهمینار در دستور کار قرار می گیرد؛ این سه نقطه باعث ترافیک میدان آزادی می شد که با اجرای این پروژه حدود ۶۰ درصد بار ترافیکی این منطقه روان می شود.

بابایی ادامه داد: اقدامات ترافیکی براساس براساس طرح ترافیک جامع شهری و اسناد بالا دستی طرح تفضیلی انجام می شود و اینگونه نیست که این تصمیمات ظرف یک شب اتخاذ شود.

شهردار کرمان گفت: ترافیک میدان آزادی به تدریج به سمت میدان شهدا توزیع می شود، مطالعات انجام شده در طرح جامع ترافیک و سایر طرح ها براساس آمارگیری ترافیکی و تاییدیه شورای ترافیکی استان بوده است و از چند فیلتر عبور کرده تا به نتیجه فعلی رسیده اند و ان شالله بخشی زیادی از مشکلات ترافیکی حل می شود.

وی با اشاره به اینکه با تعریض خیابان ها و احداث تقاطع های غیرهم سطح اتفاق چندانی در بحث ترافیک رخ نمی دهد، بیان کرد: مهم ترین بخش موثر در ترافیک بحث تعیین کاربری هاست؛ کاربری های پزشکی، آموزشی و مزاحم که در نقاط مرکزی شهر ایجاد ترافیک می کنند باید به خوبی طراحی شوند که بخشی از اقداماتی که در گذشته در این خصوص رخ داده باید اصلاح شود.

میانگین برخورداری کرمانی ها از خودرو ۱.۶ درصد است

بابایی از حمل و نقل عمومی به عنوان عامل مهم و تاثیرگذار در ترافیک نام برد و افزود: تعداد خودروهای در حال تولید افزایش یافته و میانگین خودروهای شهر کرمان ۱.۶ درصد است به این معنا که در هر خانواده ۱.۵ خودروی شخصی دارد.

وی گفت: توزیع مناسب پارکینگ ها و حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری قرار دارد و بودجه سال ۹۶ و پیش بینی بودجه ۹۷ بیشتر به سمت توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش ترافیک سوق داده شده است.

شهردار کرمان با اشاره به مشکلاتی که برای رانندگان تاکسی در این محدوده ایجاد شده است، ادامه داد: ایستگاه تاکسی های نبش میدان با بازگشایی خیابان استقلال مجددا در نبش میدان آزادی مستقر می شوند و فعالیت مسافربرهای شخصی از طرف سازمان تاکسیرانی ساماندهی می شود.

پروژه میدان آزادی از برنامه زمان بندی جلوتر است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه میدان آزادی از برنامه زمان بندی جلوتر است، ادامه داد: حداکثر تا پایان ماه جاری کارهای میدان انجام می شود و مابقی در زیرگذر است.

بابایی با اشاره به اینکه بحث زیرگذر از سمت بلوار جمهوری اسلامی از مدت ها قبل آغاز شده است، گفت: جمع آوری آب های زیرسطحی در حال انجام است و از میدان آزادی با پمپ به سمت بزرگراه شمالی منتقل می شود؛ این زیرگذر متفاوت از ابوذر و باقدرت است چرا که در این زیرگذرها در طول سال باید پمپ را روشن کرده و آب را منتقل کنیم اما زیرگذر میدان آزادی مانند وان شناور در آب است که با اکوسیستم اطرافش فعال است.

وی گفت: اگر می خواستیم تمامی آب زیر میدان را جمع آوری کنیم اتفاقات زیادی در ساختمان های اطراف می افتاد به همین دلیل بخش زیادی از آب را خارج می کنیم تا بتوانیم عملیات بتن ریزی و استحکام بخشی آن منطقه را انجام بدهیم که پیش بینی می شود تا پایان قراردادی که با خاتم الانبیاء داریم تا ۱۰ مهرماه ۹۶ کار به اتمام برسد.

شهردار کرمان از تلاش شهرداری و استاندار کرمان برای اتمام زودتر از موعد مققر پروژه خبر داد و گفت: آب های زیرسطحی باعث عقب افتادن اجرای پروژه شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار