مدیرکل دفتر سیاسی وزرات کشور با اشاره به اینکه امکان تخلف در انتخابات صفر است گفت: پیش بینی می شود بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند.
کد خبر: ۴۲۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 10 May 2017
محمد امین رضازاده سه شنبه شب در جلسه هم اندیشی، نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: در این جلسه ما می خواهیم بدانیم نقش نهادهای مدنی، احزاب و رسانه ها در نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چیست.

وی با اشاره به اینکه در حکومت های مردم سالار هم مردم و هم حکومت سود می برند و یک رابطه برد-برد است، گفت: مشارکت مردم در انتخابات قدرت ملی کشور را افزایش داده و نظام سیاسی کشور را با ثبات می کند.

رضازاده افزود: قوانین زیادی مثل اصل ششم، ۲۶ یا ۵۶ قانون اساسی بیان کننده این است که اتکای امور دولت بر آرای مردم است به گونه ای که امور دولت از راه انتخابات و همه پرسی به یک فرد داده می شود.

برخی با تبلیغات سوء سعی در تضعیف اقتدار ملی نظام دارند

وی با بیان اینکه از بیرون برای تضعیف مشارکت مردم در انتخابات تبلیغ می شود، افزود: در تمام احزاب سیاسی روی مشارکت مردم مانور می دهند اما برخی ها با تبلیغات سوء سعی در تضعیف اقتدار ملی نظام را دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: انتخابات سالم انتخاباتی است که روند قانونی در آن رعایت شود و این در حالی است که  در کشور انتخابات در ۳۴ سال گذشته میانگین ۶۷.۷ درصد مردم مشارکت داشتند که این مشارکت قابل قبولی بوده است.

 وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس و خبرگان ما یکی از بهترین انتخابات را برگزار کرده ایم، اظهار کرد: انتخابات گذشته نشان دهنده این است که کشور با توجه به تهدیدهای مختلف برای کاهش رای اما در برگزاری انتخابات و مشارکت مردم بی نظیر بوده است.

رضازاده عنوان کرد: انتخابات رقابتی بین کاندیداها با سلایق سیاسی مختلف است و نقش احزاب و نهادهای مردمی در جوامع مردم سالار و دموکرات اهمیت دارد که وجود کار ویژه ه ایی برای احزاب در سطح علمی و نظری الزامی است.

مدیرکل دفتر سیاسی وزرات کشور ادامه داد: کارهای ویژه احزاب در سطح نظری عبارتند از اینکه در جامعه در سطح کل احزاب ابزار ها و ساز و کارهایی هستند که از طریق آنها رهبران سیاسی در جامعه نفوذ می کنند و نفوذ خود را اعمال می کنند و این در حالی است که احزاب سیاسی نمونه اعلا از نهادهای مدنی هستند که همان رسانه ها، ان.جی.او ها، انجمن های تخصصی صنفی و احزاب را شامل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در احزاب سیاسی افراد از طریق عضویت یا نمایندگی در یکی از نهاد های مدنی می توانند نقش نمایندگی و بسیج افکار عمومی را ایفا کنند، عنوان کرد: در حوزه عمومی احزاب نقش جذب نیروی اجتماعی را بر عهده دارند که خصلت های همگرای گروهی بین شهروندان منتقل می شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزرات کشور با اشاره به بحث عملی کارهای ویژه احزاب سیاسی، گفت: تجمیع و تالیف منافع  گروه های مختلف در جامعه و کاهش ستیز و تعارض های اجتماعی و سیاسی بین افراد از وظایف احزاب است که افراد بتوانند در فضای تعامل و عاری از ستیز مطرح شوند.

رضا زاده بیان داشت: ادغام سیاسی و جذب گروه های نفوذ حاشیه قدرت سیاسی از دیگر کارهای عملی احزاب سیاسی است و به موازات ادغام سیاسی نیروها آموزش سیاسی داده می شوند و نقش خود را در اجتماع به صورت حرفه ای ایفا می کنند.

وی ادامه داد: بسیج انتخاباتی، ایجاد انگیزه تبلیغات و پویایی فضای سیاسی انتخاباتی از دیگر کارهای احزاب سیاسی در انتخابات است.

فعالیت ۲۴۸ حزب در کشور

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور  ۲۴۸ حزب داریم که در خانه احزاب در  سه جریان سیاسی اصولگرایان، اصلاح طلب ها و مستقلین تقسیم شده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز در بحث ریاست جمهورعمدتا دو جریان مهم سیاسی در مقابل هم رقابت می کنند، گفت: هر حزبی اساس نامه ای دارد که محترم است در  دولت یازدهم مقداری رقابت و شکاف های بین جریان های سیاسی رقیق تر شده است به طور مثال در انتخابات ۹۴ مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان کاندیدای خود را نداشته و از بین تایید صلاحیت ها از کاندید های اصولگرا و افراد معتدل تر به جریان اصلاحات در لیست امید قرار دادند.

وی گفت: حالت اعتدالی در مجلس شرکت گرفته است بنابراین شرایط عالی کشور دنبال صفر و ۱۰۰ نیست و روحانی قول داد از همه ظرفیت های نظام استفاده کند و از تمام مدیران دولت های قبل با معجونی از تمام سلایق سیاسی استفاده کرد.

رضازاده وجود نیروی جوان تر دولتی از همان حزب را برای سیاست های دولت الزامی دانست و گفت: اگر می بینید امروز در یک موضوع مهم به ثبات رسیده ایم این را مدیون صبر و حوصله دولت مردانی می دانیم که از تدبیر و تعقل استفاده کرده اند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که این سیاست استفاده از مدیران با سلایق مختلف سیاسی در کشور نیاز بود و پاسخ مثبت داده شده است تا به ثبات امنیتی برسیم که در بعد انقلاب بی نظیر است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه امروز ما حول محور منافع ملی از منافع شخصی خود گذشته ایم و با گفتمان و وحدت در کنار هم هستیم، افزود: پس از ۱۰ سال تعطیل خانه احزاب بعد از گفتمان در جلسات متعدد با بزرگان احزاب بازگشایی شد و  در دوره سه سال هر سال یک حزب از احزاب سیاسی اصول گرایان، اصلاح طلب ها و مستقلین مدیریت می شود و این در حالی است که این وحدت بین احزاب به وحدت ملی کمک می کند.

تعامل مثبت مدیران و احزاب سیاسی باعث ثبات امنیتی کشور می شود

وی ادامه داد: تعامل مثبت مدیران و احزاب سیاسی امروز ثبات امنیتی را در کشور به همراه داشته است به گونه ای که  در انتخابات جنجال های کاذب سیاسی نداریم و همه سلایق سیاسی در این دولت توانسته اند مجوز سیاسی بگیرند.

رضازاده با بیان اینکه در دانشگاه ها در مراسم ۱۶ آذر تشکل ها با سلایق متفاوت در سه سال گذشته هزار و ۴۰۰ مراسم سخنرانی برگزار کرده اند، گفت: در سخنرانی مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه یک درصد لغو داشتیم که به دلیل بی برنامگی و تخطی از قانون بوده است.

وی افزود: به همه دستگاه های دولتی بخش نامه شده است که در استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیداها پاکدستی شود یعنی نگاه یکسان به کاندیداها در خرج امکانات دولتی داشته باشید.

مدیرکل دفتر سیاسی وزرات کشور با اشاره به وجود ۱۷ میلیون پرونده در دادگستری ها، گفت: یکی از این معضلات اجتماعی بیکاری است و این در حالی است که  ۷۰ درصد این پروندها دو جرم اعتیاد مواد مخدر و قرص های روان گردان و سرقت است که از بیکاری ریشه می گیرد و اشتغال ریشه سرمایه گذاری و ثبات اقتصادی سیاسی کشور است.

مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: وحدت و همبستگی بین همه نهادهای امنیتی نظامی و انقلابی وجود دارد و هیچ مسئول نظام دیده نشده است که در موضوع مهم برجام مخالفت کنند فقط اختلاف نظر وجود دارد و اختلافات کاذب سیاسی وجود ندارد.

وی افزود: آرامش در کشور  بیشتر شده است و مردم از اختلاف مسئولان خوششان نمی آید زیرا این اختلافات مشارکت مردم را کمتر می کند.

رضازاده این اطمینان را به مردم داد که امکان تخلف در انتخابات صفر است و گفت: پیش بینی می کنم  ۷۰ درصد با ۴۰ میلیون نفر مشارکت خواهیم داشت و هرچه مشارکت بالا رود به نفع همه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار