نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به حادثه معدن در استان گلستان گفت: امنیت معادن در کشور و استان کرمان غیرمطمئن است و هر لحظه امکان اتفاق یک حادثه وجود دارد بنابراین امنیت معادن کشور تامین شود.
کد خبر: ۴۲۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 10 May 2017
آیت‌الله سید‌یحیی جعفری امروز در دیدار مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان و معاونین وی که به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم‌(ص) و با اشاره به اهمیت مشورت در کارها اظهار‌داشت: انسان در همه کارها باید فکر و عقل خود را بکار انداخته و با عقلا مشورت کند.

وی با بیان اینکه وقتی خداوند به پیامبر‌(ص) فرمان می‌دهد که با اصحاب مشورت کن که درسی برای دیگر مسلمانان است گفت: پیامبر با آن جایگاه و منزلت نیاز به مشورت با دیگران ندارد و این دستور خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مشورت و تبادل نظر یک امر دینی عقلی است که همه با آن موافقند گفت: تمامی بزرگان ما در مسائل و کارهای مهم مشورت و تبادل نظر می‌کردند.

آیت‌الله جعفری با اشاره به ضایعه تاسف‌بار معدن استان گلستان که بیش از 30 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه کار در حوزه هلال احمر و امدادرسانی کار سخت و دشواری است گفت: کار شما کاری سختی و ارزشمند است و چرا که همیشه در حال آماده باش هستید و در هر نقطه‌ای از کشور که اتفاقی بیفتد و نیازمند حضور شما باشد آماده کمک‌رسانی هستید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هرکاری که سخت تر و دشوارتر باشد اجر آن پیش خداوند بیشتر است تصریح کرد: قدر خود و زحمات و سختی‌های این مسیر را بدانید.

وی با بیان اینکه در این راه قبل از هر اقدامی مشورت کنید گفت: پس آنکه تصمیم گرفتید به خدا توکل کرده و اقدام کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به حادثه معدن در استان گلستان گفت: امنیت معادن در کشور و استان کرمان غیرمطمئن است و هر لحظه امکان اتفاق یک حادثه وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار