همزمان با هفته بزرگداشت فردوسی، تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر کرمان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۲۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 13 May 2017
آئین رونمایی از تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر کرمان صبح امروز با حضور علی بابایی شهردار کرمان و جمعی از اعضای شورای شهر کرمان رونمایی شد.

شهردار کرمان در حاشیه رونمایی از این تندیس اظهار داشت: تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر کرمان توسط هنرمند مجسمه‌ساز علی رجبی‌مقدم ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث ساخت تندیس و سردیس شهدا و مفاخر کرمانی در دستور کار شهرداری کرمان است گفت: نخستین تندیس از معلم شهید علی ایرانمنش ساخته و در هفته معلم نصب شد.

بابایی با بیان اینکه با همکاری بنیاد شهید ساخت و نصب تندیس تعدادی دیگر از شهدای استان کرمان در برنامه است افزود: تصمیم گرفته شد به جای آنکه هویت شهدا را به صورت پراکنده در شهر داشته باشیم، مجموعه‌ای از تندیس شهدا در پارک شهید کرمان نصب شود.

وی با اشاره به اینکه در پارک مشاهیر نیز سردیس تعدادی از مفاخر کرمانی نصب می‌شود گفت: سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر کرمان در همین راستا بود که به مناسبت هفته بزرگداشت فردوسی در کشور تهیه و با همکاری بنیاد فردوسی نصب شد.

شهردار کرمان خاطر‌نشان کرد: به همین مناسبت مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در کرمان امشب از ساعت 20 در پارک مادر کرمان برگزار می‌شود.

تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در ابتدای بلوار فردوسی شهر کرمان نصب شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار