به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر نمایشگاه نقاشی "یک نیستان بی‌قراری" در شهر کرمان دایر شد.
کد خبر: ۴۲۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 22 May 2017
"یک نیستان بی‌قراری" نمایشگاهی از 40 اثر نقاشی هنرمند کرمانی "نیلوفر ایرانمنش" است که شرح بی‌قراری و بی‌تابی انسان آزاده و جانبازی است که از اصل و معبودش دور مانده و واپسین عمر خود را در میان خاطراتی رقم می‌زند که در هشت سال دفاع مقدس در تمام لحظاتش، عبادت و حس نزدیکی به خدا موج می‌زد.

هر تصویر از نیستان، دریای از معنا و زندگی عارفانه و عاشقانه‌ای است که بزرگ مردانی خالق آن بودند و آن را به زیباترین شکل رقم زدند تا ما بتوانیم امروز، چنین راست قامت بر زمین قدم برداریم.

محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه نقاشی اظهار داشت: هنرمندان در دوران جنگ تحمیلی هم با حضور مستقیم در جبهه و هم با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در پشت جبهه کمک‌های زیادی کردند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر‌گذاری ابزار هنر در توسعه و پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست گفت: در بسیاری از مواقع دیده شده که تاثیر یک اثر هنری از هزاران سخنرانی بیشتر است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه امروز نمایشگاهی با وجود آثار ارزشی و در حوزه دفاع مقدس افتتاح شد که خالق این آثار جوانی متولد 1370 و از نسل بعد از جنگ است افزود: این موضوع نشان از آن دارد که نسل جوان ما با مطالعه دقیق، دوران جنگ و وقایع آن را مطالعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از هنرمندان حمایت کنند بیان کرد: خرید تولیدات هنرمندان هم در انتقال این آثار در سطح جامعه کمک می‌کند و هم ایجاد انگیزه‌ای برای هنرمندان است، اگر چه قیمتی بر روی اثر هنری که برای خلق آن زحمات زیادی کشیده شده است، نمی‌توان گذاشت.

نمایشگاه نقاشی "یک نیستان بی‌قراری" از امروز یکشنبه تا 9 خرداد همه روزه از ساعت 17 تا 20 شب در نگارخانه هومهر واقع در کوچه 25 خیابان آبنوس کرمان پذیرای علاقمندان است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار