مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: ۲۱ کاروان از استان کرمان در مردادماه سال ۹۶ به حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 24 May 2017
حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی اظهار داشت: دو هزار و 800 نفر از استان کرمان در قالب 21 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام کاروان‌ها هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد خاطرنشان کرد: هزینه سفر حج از سوی دولت عربستان بالغ ‌بر 13 تا 17 میلیون اعلام شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت کشور این مبلغ به حداقل 11 میلیون و 880 هزار تومان و حداکثر 12 میلیون و 680 هزار تومان کاهش ‌یافته است.

صاحبی اظهار داشت: ثبت‌نام زائران در تاریخ 23 فروردین تا 21 اردیبهشت امسال با مبلغ 10 میلیون تومان در شعب بانک ملی ایران انجام‌شده که این امر در سال 94 با هشت میلیون و 600 هزار تومان تا سقف 9 میلیون و 700 هزار تومان با توجه به شرایط اعزام کاروان‌ها تغییر یافته است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: عواملی مانند تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، افزایش و کاهش هزینه‌های سفر مانند هتل‌آپارتمان‌ها، کرایه حمل‌ونقل ماشین در کاهش و افزایش هزینه ثبت‌نام حج مؤثر است.

وی با اشاره به وقایع ناگواری که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سازمان حج و زیارت کشور خون‌بهای افرادی که در حادثه سقوط جرثقیل در عربستان به شهادت رسیدند، پرداخت می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه اعزام زائران از 10 مرداد‌‌ماه امسال آغاز می‌شود افزود: زمان اعزام زائران کرمانی هنوز مشخص نیست و بسته به زمان پرواز اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: کاروان‌ها از شهرستان‌های شهربابک، انار، رفسنجان، زرند، سیرجان، بم، جیرفت، بردسیر، کوهبنان و کرمان اعزام می‌شوند اما زائران از سراسر استان هستند که در این شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار