وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که پیام ما این است که ما آماده همکاری با دولت جدید آقای حسن روحانی هستیم اما ما انتظار داریم که ایران احساس مسئولیت کند و از صلح حمایت کند و نه از تروریسم.
کد خبر: ۴۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 25 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ وزیر خارجه آلمان گفت که اگر ایران می‌خواهد روابط خود با غرب را بهبود ببخشد باید حمایت از "گروه‌های شبه نظامی در سوریه و عراق" که موجب بر هم خوردن ثبات در خاورمیانه می‌شود را متوقف کند.

"زیگمار گابریل" وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای فرانسوی‌اش "جان اف لودریان" برای بهبود روابط غرب با ایران شرط گذاشت.

وی ایران را به ایفای نقش منفی در سوریه و عراق متهم کرد و گفت که ایران در برخی از نزاع‌ها و درگیری‌های منطقه‌ نقش پیچیده‌ای ایفا می‌کند.

گابریل تصریح کرد که پیام ما این است که ما آماده همکاری با دولت جدید آقای حسن روحانی هستیم اما ما انتظار داریم که ایران احساس مسئولیت کند و از صلح حمایت کند و نه از تروریسم.

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان (سمت راست) و جان اف لودریان وزیر خارجه فرانسه (سمت چپ)


آلمان: ایران حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه و عراق را متوقف کند / فرانسه: برای حل بحران‌های منطقه‌ای خواستار روابط بهتر با تهران هستیم


"اشتفن زایبرت" سخنگوی دولت آلمان هم گفت که کشورش برای همکاری سازنده با کشورهای عربی و ایران به عنوان طرف مؤثر در منطقه تلاش می‌کند.
وی افزود که ما از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه الجزیره، سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت که نتیجه انتخابات که بر اساس آن حسن روحانی پیروز شد نشان می‌دهد که بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال آزادی اجتماعی هستند.

وزارت خارجه فرانسه نیز گفت که پاریس در راستای تلاش‌های سارنده برای حل بحران‌های منطقه‌ای خواستار پیشرفت گفتگوی سیاسی خود با تهران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار