رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک از وجود ۱۰ هزار کندوی زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 14 June 2017
مجید اسدی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: نظارت های دامپزشکی بر زنبورستانهای شهربابک باعث شده است عسلی که در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود دارای بالاترین کیفیت و مرغوبیت باشد.

اسدی با اعلام اینکه همه ساله با تنوع گیاهان منطقه در شهرستان شهربابک عسل با کیفیت مرغوبی تولید می شود، افزود: در کنار فرصت مناسبی که برای پرورش زنبورها فراهم می‌آید، امکان بروز بیماری‌های همه‌گیر در بین کلونی‌ها نیز به وجود می‌آید که این بیماری‌ها به دو دسته باکتریایی و انگلی تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: عواملی همچون بدی تغذیه، شرایط آب و هوایی نامساعد و بارندگی زیاد، نقش موثری در بروز این بیماری‌ها دارد و تجمع کلونی‌ها در یک منطقه و تماس زنبورها با هم می‌تواند باعث گسترش سریع این بیماری‌ها در کندوهای مختلف و وقوع تلفات بالا شود.

اسدی تصریح کرد: استفاده از موم‌ها و کندوهای کهنه توسط زنبورداران و سم پاشی‌های بی‌موقع از دیگر عوامل موثر در انتقال بیماری از کندوی بیمار به کندوی سالم است که از مهم‌ترین این امراض درگیری کندوها با مایت‌های واروا، آکارپیس وودی و تک یاخته نوزما است.

وی ضمن درخواست همکاری از زنبورداران شهرستان، تقاضا کرد تا در صورت بروز بیماری یا هرگونه تلفات غیرعادی زنبوران عسل به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

لازم به ذکر است در شهرستان شهربابک حدود ۱۰۰ نفر به شغل زنبورداری با بیش از ۱۰ هزار کندوی زنبورعسل فعالیت دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار