همزمان با سالروز شهادت امیر مومنان مجلس تعزیه شهادت حضرت علی (ع) در روستای ده زیار کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 17 June 2017
همزمان با بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان و به مناسبت شهادت امام اول شیعیان، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی (ع) عصر جمعه در روستای ده زیار کرمان از توابع بخش چترود برگزار شد.

در این مجلس تعزیه که از مجالس غریب تعزیه است، معجزاتی از حضرت علی (ع) اجرا و در نهایت قسمت شهادت این امام همام شبیه خوانی شد.

در اجرای عمومی مجلس تعزیه امام علی (ع) که توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، علی، اکبر، مصطفی، حمیدرضا، امین، علی اکبر، جواد و محمد افضلی، غلامرضا سبحانی فرد، ثارالله انکوتی، سجاد پوراسترآبادی، مهدی لنجانی و امیرعباس عربزاده شبیه خوانی کردند.

ثارالله انکوتی مدیر اجرایی گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون سه مجلس تعزیه در روستای ده زیار برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجالس هر جمعه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار اجرا شده است گفت: از ابتدای ماه رمضان به ترتیب مجالس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت حر بن یزید ریاحی (ع) و شهادت حضرت علی (ع) اجرا شده است.

انکوتی با بیان اینکه این مجالس تعزیه به نوعی برای آمادگی گروه برای شرکت در پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار که بعد از ماه مبارک برگزار می شود، در نظر گرفته شده است افزود: جمعه آینده دوم تیرماه همزمان با روز قدس، مجلس تعزیه شهادت حضرت قاسم بن حسن (ع) نیز شبیه خوانی می شود.

روستای ده زیار در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد که به عنوان یکی از خاستگاه های تعزیه در کشور معروف و به مناسبتهای مختلف مراسم تعزیه برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار