مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: مشکلات قانون مشاغل سخت و زیان‌آور مربوط به قانون است و تامین اجتماعی نیز به این قانون معترض است.
کد خبر: ۴۴۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 17 June 2017
علی حسینی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار‌داشت: یک میلیون و 400 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار خانوار مستمری بگیر هستند و 300 هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان داریم گفت: ماهانه بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بیمه‌شدگان و کارفرمایان را مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی می‌دانیم افزود: هر جا دستمزد مطرح باشد، حق بیمه ایجاد می‌شود و در سازمان تامین اجتماعی، حساب دو طرفه و حق‌الناس است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سابقه افراد برای تامین اجتماعی بسیار مهم است خاطر‌نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است که بیش از نیمی از جمعیت را تحت پوشش داشته و ماهانه 3 میلیون خانواده در ایران از این سازمان مستمری می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه براساس قانون هر کس به عنوان کارگر کار می‌کند، باید در تامین اجتماعی بیمه شود گفت: بیمه شدن افراد به امنیت اجتماعی در کشور کمک می کند و آرامش روانی در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهایی که پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی بیشتر است، آسیب‌های اجتماعی کمتری را نیز شاهد هستیم افزود: یکی از شاخص‌های راهبردی ریاست سازمان قانونگرایی است و ما هم انتظار داریم هم کارفرما و هم کارکنان سازمان، قانون را رعایت کنند.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: مشکلات قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، مربوط به قانون است و تامین اجتماعی نیز به این قانون معترض بوده و اعتقاد داریم که این قانون غیر کارشناسی است و باید اصلاح شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار