نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تشکیل شورای معادن در استان کرمان باید در اسرع وقت گفت: معادن استان کرمان به‌ویژه در جنوب استان دارای مشکلاتی هستند که باید در این شورا بررسی جدی‌تر شوند.
کد خبر: ۴۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 18 June 2017
محمدرضا پورابراهیمی امروز در گردهمایی آموزشی تبیین احکام برنامه ششم در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان اظهار‌داشت: در جنوب استان کرمان به علت معارضاتی، برخی از معادن معطل مانده‌اند که با توجه به اختیاراتی که به استان داده شده، این مشکلات در شورای معادن قابل حل است.

وی با تاکید بر تشکیل شورای معادن در استان کرمان باید در اسرع وقت گفت: معادن استان کرمان به‌ویژه در جنوب استان دارای مشکلاتی هستند که باید در این شورا بررسی جدی‌تر شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابلاغ سند برنامه ششم توسط رئیس جمهور انجام نشد افزود: ما از رئیس جمهور گله داریم چراکه در ابلاغ آن تأخیر زیادی داشت و در نهایت نیز رئیس مجلس شورای اسلامی آن را ابلاغ کرد و همین مسأله سبب شد تا  سه ماه در اجرای آن عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی در کشور ما وجود دارد که برخی از آنها نتیجه اقدامات داخلی و بسیاری نیز نتیجه دشمنی‌های خارجی است خاطر‌نشان کرد: چند اشکال در برخی از احکام برنامه‌های ششم توسعه وجود دارد که ممکن است برخی از برنامه‌ها اجرایی نشود که باید مدیران با درایت و ابتکار مشکلات این برنامه‌ها را برطرف و اجرایی کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید به شاخص‌ها و احکام برنامه مسلط شوید و از ظرفیت این برنامه توسعه‌ای حداکثر استفاده را در جهت توسعه منطقه ببریم گفت: مجلس شورای اسلامی 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستاها و عشایر تصویب کرده و متولی آن را سازمان برنامه و بودجه دانسته است.

وی افزود: اما ما معتقدیم که این سازمان اجرایی نیست و صلاحیت آن را ندارد و در مجموع از نظر ما این مبلغ متولی ندارد و سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند در این زمینه مقدم باشد تا این 1.5 میلیارد به طرح‌های زود بازده تبدیل نشده و مستمر و پایدار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید فروش محصولات کشاورزی را از حوزه سنتی خارج کرده تا مشکلات آن را کاهش دهیم تصریح کرد: عرضه در بورس می‌تواند یکی از راه‌ها باشد و بورس می‌تواند فضا را باز کند و استمرار ببخشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار