رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از پایگاه‌های موفق میراث معنوی و ماندگار تعزیه است گفت: فعالان گردشگری در برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار همکاری کنند.
کد خبر: ۴۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 18 June 2017
مهدی سیاوشی امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار کرمان امسال در تیر‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: این سوگواره از جمله نمایش‌های سنتی و آیینی است که در چند سال اخیر به همت و میزبانی مردم دیندار ده زیار و با حضور گروه‌های متعدد تعزیه‌خوان به ویژه جوانان، با هنرمندی و به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی سوگواره تعزیه ده‌زیار را اقدامی ارزشمند برای حفظ این میراث معنوی در استان کرمان دانست و گفت: بدون شک تماشای این آیین مذهبی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و برگزاری این سوگواره فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی هنر اصیل تعزیه به ایران و جهان است.

سیاوشی تصریح کرد: از فعالان گردشگری دعوت می‌شود و انتظار می‌رود برای حضور گردشگران خارجی در مراسم ده‌زیار برنامه‌ریزی و زمینه معرفی بیش از پیش میراث ماندگار تعزیه را به سایر ملل فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه‌های مستعد و فعال تعزیه در استان تصریح کرد: هنر تعزیه پیام‌رسان فرهنگ اسلام و شیعه به دنیاست و امروز با توجه به ثبت جهانی این میراث معنوی لازم است گروه‌های تعزیه پررنگ‌تر و گسترده‌تر در این عرصه حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری سوگواره تعزیه ده‌زیار ابراز امیدواری کرد: فضای این مراسم معنوی امسال به الگویی موفق برای معرفی فراگیر این هنر اصیل اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از پایگاه‌های موفق میراث معنوی و ماندگار تعزیه است تاکید کرد: فعالان گردشگری در برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار همکاری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار