مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری کلاس های مهارت آموزی صنایع دستی ویژه دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 18 June 2017
محمود وفایی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای گسترش رشته های صنایع دستی بین جوانان و نوجوانان و جلوگیری از فراموش شدن این هنر سنتی، سازمان میراث فرهنگی کلاس های آموزش صنایع دستی را برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تدارک دیده است.

وی افزود: با وجود بیش از ۶۰ رشته شاخص صنایع دستی در استان کرمان، دانش آموزان می توانند در تعطیلات تابستان در این زمینه مهارت بیاموزند.

وفایی با بیان اینکه شروع کلاس های مهارت آموزی صنایع دستی بعد از ماه رمضان شروع می شود، گفت: جوانان و نوجوانان با آموزش حداقل یک هنر صنایع دستی باعث خلاقیت در تولید و عرضه محصولات صنایع دستی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: یکی از راهکارهای سریع و ارزان برای اشتغال جوانان، صنایع دستی و هنرهای سنتی است که با کمترین تجهیزات و سرمایه می تواند اشتغالزایی مناسبی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان بعد از اتمام دوره مهارت آموزی صنایع دستی و هنرهای سنتی می توانند در منزل مشغول به فعالیت شوند، عنوان کرد: ۱۶ آموزشگاه مهارت آموزی صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهر کرمان و ۵۰ مرکز در شهرستان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: والدین دانش آموزان علاقمند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان یا به مراکز خصوصی آموزش صنایع دستی در سطح شهر و استان کرمان مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار