مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی را پایان خردادماه جاری عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 19 June 2017
محمد سلمانی  ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به منظور رفاه حال مودیان و همینطورتعامل با مودیان مالیاتی و اینکه اعتماد آنها را نسبت به خود جلب کند در سال جاری با توجه به تغییراتی که در قانون مالیات ها از یکم فروردین سال ۹۵ اجرایی شده برای مودیانی یکسری تسهیلات در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: تمامی مودیان مالیاتی و اشخاص حقیقی مکلف هستند تا پایان خردادماه سال جاری اظهارنامه مالیاتی را به صورت الکترونیک ارائه کنند.

وی  تصریح کرد: طبق ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم افراد موکلف هستند تا پایان ۳۱ خردادماه سال جاری اظهارنامه سال ۹۵ خود را ارائه دهند و نحوه تسلیم اظهارنامه این مودیان به این صورت است که آنها باید به سامانه الکترونیکی امور مالیاتی کشور به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه کنند.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمنا با اشاره به اینکه قانون گذار تسهیلاتی برای مودیان مالیاتی مشمولین ماده ۱۰۰ در نظر گرفته است، افزود: کسانی که قبل از ابلاغ بخشنامه ماده ۱۰۰ اظهارنامه پر کرده اند، برای استفاده از مزایای این بخشنامه می توانند در سامانه اظهارنامه جایگزین را انتخاب و از مزایای بخشنامه استفاده کنند.

وی بیان تصریح کرد: همه اشخاص حقوقی و همه کسانی که ملکی اجاره واگذار کرده اند، باید تا پایان ۳۱ تیرماه امسال اظهارنامه سال قبل را از طریق سامانه الکترونیکی تکمیل کنند.

سلمانی افزود:  به منظور کمک به واحدهای تولیدی، سعی بر این است که اظهارنامه مودیان را بپذیریم و تاکنون ۵۰ هزار اظهارنامه  در استان کرمان ثبت شده و پیش بینی می کنیم تا پایان خردادماه این اظهار نامه ها به ۹۰ هزار مورد برسد.

وی عنوان کرد: ۹۵ تا ۹۸ درصد از مودیان می توانند از بخشنامه ها استفاده کنند و نیازی به رسیدگی و مراجعه به اداره مالیاتی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی بیان داشت: مودیان به منظور کمک به خودشان اظهارنامه را ارائه یا از تبصره ماده ۱۰۰ یا بخشنامه جدید استفاده کنند و صرفا به تکمیل اظهارنامه اکتفا نکنند.

سلمانی ادامه داد: مالیات ها مستقیم به خزانه دولت واریز می شود و در سال گذشته و دو ماهه اول امسال ۴۸۰ میلیارد تومان عوارض وصولی به شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان کرمان پرداخت شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار