مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۵ هزار و ۶۵۹ کارگر در واحدهای مشکل‌دار استان قزوین مشغول به‌کار هستند که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود.
کد خبر: ۴۴۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 20 June 2017
مسعود بابایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای مشکل‌دار به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند اظهار داشت: 5 هزار و 659 کارگر در واحدهای مشکل‌دار استان قزوین مشغول به کار هستند که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای مشکل‌دار از قبیل بحرانی بوده‌اند و نباید آنها را در آمار عملکرد این دولت آورد عنوان کرد: شرکت‌هایی مانند فرنخ، مه نخ و سایر این شرکت‌ها از جمله واحدهایی هستند که در دوره‌های قبلی دچار بحران شده بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین درباره حوادث کار نیز اظهار داشت: در سال گذشته 535 مورد حادثه ناشی از کار در استان قزوین بررسی، که 20 مورد از آنها به فوت منجر شده است.

وی در رابطه با ضرورت ایمنی در کار تأکید کرد: با توجه به آمار به دست آمده در این مورد، کارفرمایان موظفند تا تمامی مولفه‌های استاندارد کار را در محیط کارخانه‌ها رعایت کرده تا کمترین حوادث را در این زمینه شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه بازرسی کار هم در سال 95 بیش از 10 هزار و 500 مورد بازرسی در استان قزوین انجام شد که در این زمینه با واحدهای تولیدی متخلف برخورد مقتضی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 526 کمیته حفاظتی در استان قزوین، کار نظارت بر واحدهای تولیدی زیر 25 نفر را بر عهده دارند خاطرنشان کرد: 4 هزار و 713 فقره ابلاغیه برای ایمن سازی محیط کار صادر شده است.

بابایی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش در بحث ایمنی کارگران عنوان کرد: 12 هزار و 83 نفرساعت در این زمینه آموزش به کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران ارائه شده است و به تبع آن 122 پیمانکار هم تأیید صلاحیت شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بیش از 3000 واحد مشمول بازرسی اداره کار هستند که این بازرسی‌ها به صورت تناوبی توسط مأموران این نهاد انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار