جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش ۱۴ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 21 June 2017
ناصر فرشید پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در خصوص هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که مقابله با عرضه مواد مخدر بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است، نیروی انتظامی  در سطح کشور در چهار سال گذشته با مقایسه دوره مشابه قبل آن، افزایش ۳۵ درصدی عملیات مبارزه با قاچاقچیان را داشته است.

وی افزود: افزایش ۱۴ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر، افزایش ۲۶ درصدی سلاح های مشکوفه از قاچاقچیان و افزایش ۳۸ درصدی دستگیری متهمان جرائم مواد مخدر از اقدامات اطلاعاتی و هوشمندانه نیروهای انتظامی در مرزهای استان کرمان  بوده است.

سرهنگ فرشید با اشاره به اینکه در دو ماه امسال بیش از ۲۳ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم، گفت:  از این میزان بیش از ۱۸ تن را همکاران ما در نیروی انتظامی و حدود شش تن هم توسط اداره کل اطلاعات در سطح استان کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: در ۱۲ ماه سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ بیش از  ۱۰۸ تن مواد مخدر را کشف شده است که  ۹۳ تن توسط عوامل انتظامی و بیش از ۱۵ تن توسط اداره اطلاعات کشف شده است و این نشاندهنده افزایش کشفیات در سال ۹۵ است.

وی با بیان اینکه عملکرد خوب سازمان اطلاعات منجر به ۱۴ عملیات شد، ابراز کرد: از این عملیات ها هفت درگیری مسلحانه داشته ایم و ۲۳ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شد که خوشبختانه در این عملیات هیچ مجروح و شهیدی نداشته ایم.

وی با اشاره به طرح نوروزی که از ۲۰ اسفند ماه تا روز گذشته ادامه داشت، گفت: دو هزار و ۲۶۱ نفر در این طرح در ارتباط با جرائمی از قبیل خرده فروشی مواد مخدر و معتادین متجاهر دستگیر شده اند.

وی یادور شد: امیدواریم در سال ۹۶ با تدابیر اخذ شده و همکاری اصحاب رسانه شاهد کاهش افراد معتاد و بهبود اوضاع باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار