مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه جی آی اس مصرف موادمخدر در این استان در حال طراحی است، گفت: با این برنامه مشخص می شود چه قسمت هایی از استان به چه موادی در گیر است.
کد خبر: ۴۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 21 June 2017
عباس صادق زاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در خصوص هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر اهمیت دارد و  اثرگذار است، مبحث پیشگیری است که باید به عنوان یک اصل و سرمایه گذاری در جامعه نهادینه شود تا جامعه در اشکال مختلف به موفقیت های زیادی دست یابد.

وی افزود: پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر نسبت به مبارزه ارمغان سلامتی بیشتری برای جامعه خواهد داشت و مردم جامعه این موضوع را باید به عنوان یک دغدغه اصلی بدانند و برای موفقیت آن نقش بسزایی داشته باشند.

صادق زاده موضوع پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر را نیاز به عزم و اراده همه افراد جامعه دانست و گفت: در سال های آتی نقش مردم جایگاه خود را در استان پیدا کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: شاهد تعدادی جوان و زنان معتاد در سطح شهر هستیم و این نشان می دهد که برنامه ها در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موفق نبوده است بنابراین نیاز به یک برنامه علمی و ریشه دار در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: در کمیته پیشگیری برنامه های پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر باید با نگاه علمی و مدت دار باشد و این در حالی است که مرکز تحقیقات اعتیاد را با حضور نخبگان، دانشگاهیان و افراد صاحب تجربه طراحی کرده ایم که می تواند منجر به  یک اقدام پیشگیرانه موثر شود.

وی با تاکید به اینکه ما ۱۰۰ در صد در مبحث آموزش خانواده، فرزندان و مربیان مهد رشد داشته ایم، افزود: برای مهد کودک ها به عنوان مراکز مهم آموزش هایی تدارک دیده شده است.

صادق زاده عنوان کرد: در جهت اقدامات پیشگیرانه از مصرف مواد مخدر آموزش پرورش با همکاری بهزیستی محتوا تدریس در این زمینه را متناسب با اقلیم و  فرهنگ جامعه کرمانی طراحی کرده است به گونه ای که در مقطع دبیرستان که پرخطر ترین حوزه است، تدریس به صورت بومی و پیشگرانه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه طرح رویکرد اجتماع محوری در مبحث پیشگرانه مواد مخدر در سال ۹۵ موفقیت آمیز بوده است، گفت: در سال ۹۵ توجه به مهارت های زندگی با رویکرد اجتماع محوری در محیط های آموزشی ۶۰ درصد و همچنین این طرح در محیط های نظامی ۲۷۳ درصد رشد قابل قبول و موثری داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در سال ۹۵ طرح رویکرد اجتماع محوری پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر در محیط های روستای ۱۷۳ درصد و همچنین در محیط شهری ۵۳ درصد رشد داشته است.

 وی بیان داشت: در اجرای سند پیشگیری به طور کلی جمعیت استان را تحت پوشش آموزش قرار داده ایم و ۱۹ درصد در این حوزه رشد داشته ایم و این در حالی است که در سند پیشگیری پیش بینی شده بود بتوانیم بعد از زمینه سازی و ارائه آموزش ها سالانه ۴۰ درصد از افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهیم و در سال اول که براساس سند کار  آموزش را دنبال کرده ایم قریب به ۲۰ درصد تعهد اجرا شده که حاصل عملکرد دو دستگاه بهزیستی و آموزش و پرورش است.

صادق زاده با بیان اینکه برنامه جی آی اس مصرف در استان کرمان در حال طراحی است، گفت: با این برنامه مشخص می شود چه قسمت هایی از استان به چه موادی در گیر است و اجرای این برنامه به خصوص در جنوب استان کرمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار