فرماندار کرمان با اشاره به اینکه کارنامه شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایجاد شغل در مناطق بررسی می‌شودگفت:ده‌زیار از روستاهای نامدار اقتصادی است که درایجاد شغل خانگی موفق عمل کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 21 June 2017
محمدعلی توحیدی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی روستای ده‌زیار اظهارداشت: بحث اشتغال در روستاها بسیار مورد تاکید دولت و نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام فرصت‌ها برای عمران و آبادانی روستاها استفاده کرد، گفت: این مسئله یک تکلیف برای اعضای شوراها است و کارنامه شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه ایجاد شغل در مناطق بررسی می‌شود.

فرماندار کرمان با بیان اینکه باید نسبت به مشکلات موجود در روستاها نیز واقع‌بینانه عمل کرد، افزود: شورا در بحث مسائل اجتماعی باید با ظرافت عمل کند و ظرفیت‌های اقتصادی روستاها در هر زمینه‌ای با دقت شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه باید با هدف‌گذاری مناسب و بررسی وضعیت موجود نسبت به آینده برنامه‌ریزی کرد، گفت: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی شورای اسلامی در هر منطقه‌ای برای پیشبرد سریع برنامه‌ها تشکیل شده است.

توحیدی با بیان اینکه شورا باید خودکفایی و تولید را به مردم آموزش دهد، تصریح کرد: تمام زیرساخت‌ها اعم از آب، برق، گاز، تلفن و جاده به روستاها آورده شده است و باید روش استفاده بهینه با حداکثر بهره‌وری را به مردم روستا آموزش داد.

وی با اشاره به اینکه درگذشته مردم تمام مایحتاج خود را در همان روستا تامین می‌کردند، افزود: این روش باید دوباره در روستاها احیا شود و حداقل مردم برای تامین، نان، گوشت مرغ و تخم‌مرغ خود به بیرون از روستا مراجعه نکنند.

فرماندار کرمان روستای ده‌زیار را از روستاهای نامدار در بحث اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نان عده زیادی از مردم شهر کرمان از روستای ده‌زیار تامین می‌شود و ده‌زیار از روستاهای محوری، کلیدی و مهم در سطح شهرستان کرمان است.

وی با اشاره به برگزاری آئین تعزیه‌خوانی در این روستا اظهارداشت: ده‌زیار در بحث انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز از روستاهای صاحب‌نام در استان کرمان است.

در این جلسه بخشی از مشکلات روستای ده‌زیار توسط دهیار و اعضای شورای اسلامی در رابطه با احداث سالن ورزشی برای جوانان و توسعه ورزش روستایی، اراضی روستا و همچنین تعیین تکلیف معدن شن و ماسه پایین روستا و عامل پدیده ریزگردها در روستا، عنوان شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار