امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: روند رو به زوال صهیونیسم به صورت جدی در حال پیشرفت است.
کد خبر: ۴۴۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 24 June 2017
حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: بنا به فرموده امام علی (ع) انسان باید برای ستمدیده یار و دشمن ستمکار باشد و در روایات متعددی به یاری مطلومان تأکید شده است.

وی افزود: حتی تاکید شده برای یاری رساندن افراد مظلوم مسافرت شود، امروز اگر مدافعان حرم در جبهه خط مقدم در برابر تکفیری ها و داعشی ها و جنایتکاران اسرائیلی می روند برای همین منظور است.

وی با بیان اینکه قدس شریف مسئله اول جهان اسلام و روز قدس روز اسلام و مقابله با مستکبرین است، افزود: قدس شریف سرزمین مقدسی است که محل زندگی و بعثت انبیای الهی و نخستین قبله مسلمانان و محل عروج پیامبر اکرم (ص) است.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) ۱۳ سال از بعثت خود از مکه به طرف بیت‌المقدس نماز گزاردند تا اینکه دستور تغییر قبله در مدینه صادر شد و قبله از مسجدالاقصی به سمت مسجدالحرام تغییر پیدا کرد.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر این مطلب که حمایت از فلسطین حمایت از یک گروه و جمعیت نیست، تصریح کرد: قدس برای ما خیلی اهمیت دارد و امام راحل (ره) تکلیف کردند که مسلمانان قدس را آزاد کنند.

رمضانی پور بیان کرد: قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش‌های خونین است که امام راحل (ره) ۱۶ مرداد سال ۵۸ دستور دادند که جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شود که این اقدامی هوشمندانه ازسوی امام (ره) بود.

وی عنوان کرد: در این روز همبستگی خود در حمایت از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین را اعلام و باید قیام کنیم چنانچه در قانون اساسی هم آمده هرجا مسلمانی مورد ظلم واقع شد، از او دفاع کنید.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: روند رو به زوال صهیونیسم به صورت جدی در حال پیشرفت است و امروز اسرائیل توان مقابله با ارتش‌هایی که به وجود آمده ندارد، اسرائیل با غزه و حزب‌الله لبنان نمی‌تواند بجنگند و توان مقابله با مقاومت سوریه و یمن را ندارد.

رمضانی پور ادامه داد: اسرائیل ضعیف‌تر از آن است که در تصور بگنجد اگرچه ضرادخانه هسته‌ای در حیفا دارد اما آدم استفاده‌کردن از آن را ندارند.

امام جمعه رفسنجان به شلیک موشک های سپاه پاسداران به مواضع داعش اشاره و ابراز کرد: موشک‌های سپاه اسرائیل را به لرزه درآورده است و وحشت سراپای آنها را گرفته چرا که آنها عیار ایرانی و سپاه پاسداران و بسیج را می‌دانند.

رمضانی پور ادامه داد: مستکبران عالم ازجمله آمریکا و هم‌پیمانانش درد سیلی محکمی که از سوی سپاه تنها به امر رهبر فرزانه انقلاب به آنها روا شد را احساس کردند اما برخی در داخل آن را احساس نکردند. رهبر انقلاب فرمودند «آمریکایی‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند ولی ما می‌توانیم» و این سیلی بود که زده شد.

وی اظهار کرد: موشکی که پس از طی ۷۰۰ کیلومتر در همان نقطه که باید فرود آید، فرود آید حاوی پیام‌هایی بود که همه باید این پیام را بفهمند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های امنیتی ما اعلام کردند که کوچکترین تحرک دشمن را با شدت و حدت پاسخ می‌دهیم، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در ساحل امنیت قرار گرفته و ما غرق نعمت امنیت هستیم و باید به خود ببالیم و دشمن این نعمت را شناخته و از قدرت ما می‌ترسد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: همه اقتدار، عظمت و ابهت و سرمایه‌های عظیمی که داریم به برکت وجود ولایت است و برخی اظهارات نامناسب و شبهه‌انگیز در مورد رای مردم در اندیشه دینی برای ولایت مطرح کردند که حاصلی ندارد جز اینکه اندیشه ناب تشیع در مورد ولایت و امامت را خدشه‌دار کند.

وی همچنین گفت: تحریم‌های جدید آمریکا اگر توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شود برخی به حرف‌های رهبری خواهند رسید و چیزی از برجام نمی‌ماند.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: اگر تنها ۱۰ درصد از مقدار مصرفی فعلی کم کنیم دچار کم‌آبی نخواهیم شد لذا شایسته است همه در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

رمضانی پور همچنین با قدردانی ازحضور همه اقشار و حضور بسیجیان، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس در راهپیمایی امروز، افزود: شب‌های احیا نیز در شهرستان به خوبی برگزار شد و مردم حضور خوبی در مساجد و تکایا در این شبها و در طول ماه مبارک رمضان داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار