مدیر کل بازرسی استان بوشهر گفت: با بررسی ۲هزار پرونده معاملاتی در دستگاههای اجرایی استان بوشهر ۱۳ میلیارد تومان از محل این معاملات به خزانه بیت المال بازگشت.
کد خبر: ۴۴۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 25 June 2017
غلامحسین کرمی ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان بوشهر با تاکید بر آشنایی مسئولان دستگا‌های اجرایی از قانون و مقررات معاملات دولتی اظهار داشت: 90 درصد تخلفات دولتی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به سبب آشنا نبودن مسئولان با معاملات دولتی است.

وی با بیان اینکه مدیری که با معاملات قانونی آشنا نیست برای دستگاه‌ اجرایی مشکل‌ساز می‌شود افزود: تفیض اختیار بی مورد به قائم مقام دستگاه‌‌های اجرایی به سبب آشنا نبودن به معاملات دولتی و عدم نظارت و کنترل از سوی مدیران مشکلات دستگاه‌ها در این عرصه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال در ادارات یکی از اولویت‌های اداره کل بازرسی است تصریح کرد: اداره کل بازرسی استان بوشهر آمادگی دارد بدون پرداخت هزینه، در همه دستگاه‌های اجرایی کارگاه آموزشی برای آشنایی مدیران و کارشناسان با معاملات دولتی برگزار کند.

کرمی با بیان اینکه پارسال 300 مورد به مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر تذکر داده شد افزود: در این سال 40 مورد قبل از وقوع و در حین وقوع جرم، هشدار  به دستگاه‌های اجرایی داده شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل یک‌هزار و 500 میلیارد تومان مناقصه دستگاههای اجرایی استان بوشهر تصحیح شده است افزود: میزان جرم دستگاه‌های اجرایی که تخلف در آنها مشاهده شده دادگستری تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه سال قبل 2 هزار پرونده معاملاتی در دستگاه‌های اجرایی بررسی شد خاطر نشان کرد:با بررسی  2هزار پرونده معاملاتی در دستگاههای اجرایی استان بوشهر 13میلیارد تومان از  محل این معاملات به خزانه بیت المال  بازگشت.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: جهل به قانون، تفویض اختیار بی مورد بدون نظارت و کنترل و حیف و میل‌های عمدی از عمده مشکلات و ایراداتی است که در دستگاههای اجرایی وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار