مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور گفت: محور ریلی قزوین-رشت با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و طول ۱۶۴ کیلومتر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۴۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 25 June 2017
علی خدایی بعد ازظهر امروز در نشست شورای حمل و نقل اظهار داشت: 2 خطه شدن محور ریلی تهران-زنجان از پروژه‌های بزرگ و ویژه در دست احداث راه‌آهن شمال‌غرب کشور بوده که باید اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: طول خط تهران-زنجان 315 کیلومتر بوده با اعتبار 5600 میلیارد ریالی در جریان سفر مقام معظم رهبری به زنجان در سال 86 تصویب شده که به سبب کمبود اعتبار نیمه‌تمام مانده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور تصریح کرد: شبکه ریلی و قطار به سبب ضریب ایمنی بالا از سفرهای امن بوده که در این راستا استان قزوین ظرفیت اتصال قطارهای حومه‌ای را داشته که این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

خدایی با بیان اینکه پروژه تهران-زنجان  40 درصد پیشرفت زیرساختی دارد، گفت: پروژه تهران-زنجان توسط پیمانکاران در حال انجام بوده و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه قزوین-رشت خاطرنشان کرد: محور ریلی قزوین-رشت با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و طول 164 کیلومتر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که هفت ایستگاه دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور بر فرهنگ‌سازی در زمینه خروج ایستگاه‌های راه‌آهن به خارج از شهرها تاکید کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار