استاندار لرستان گفت: در لرستان تا ابتدای تیرماه سال جاری ۲۳ هزار نفر مشمول قانون بخشش جرائم سود دیرکرد وام شدند.
کد خبر: ۴۴۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 25 June 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته مصوبه‌ای دولت مقرر کرد که جرائم سود دیرکرد و وام‌های کمتر از مبلغ 100 میلیون تومان بخشیده شود که در لرستان تا ابتدای تیرماه سال جاری 23 هزار نفر مشمول این قانون شدند که فقط بانک کشاورزی تا سقف 100 میلیون توان را تقبل کرده و مابقی وام‌هایی با مبالغ پایین‌تر را متقبل شده‌اند.

وی افزود: سود جرائم بانک‌ها حدود 23 میلیارد تومان بوده و پرداختی دولت در استان 115 میلیارد تومان بوده که درمجموع 138 میلیارد تومان به بانک‌های استان بابت افرادی که جرائم و سود وام‌های کمتر از مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت‌شده و بیش از 100 میلیارد از معوقات بانک‌های استان وصول‌شده است.

استاندار لرستان با اشاره به تعیین و تکلیف 11 مورد در زمینهٔ تسهیل و رفع موانع تولید، بیان کرد: اختلاف‌نظری با بانک‌ها وجود دارد که برای تمدید سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی نیازمند فاکتور جدید هستیم اما در مصوبه ستاد تسهیل قیدشده که جهت تمدید تسهیلات نیاز به ارائه فاکتور جدید نیست.

وی در رابطه با مسئله هتل کیو عنوان کرد: زمانی استاندار وقت آقای سعادت زمین تحویل فردی داده‌شده که در سال‌های اخیر از مالک خواسته‌شده احیا کند یا زمین را پس دهد.

بازوند تصریح کرد: مالک تاکنون حدود چهار سرمایه‌گذار به ما معرفی کرده اما متأسفانه سرمایه‌گذارها دارای اهلیت نبودند و بررسی‌های لازم انجام‌شده اما هنوز نتیجه نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلات مالک را می‌خواهیم که اگر پیش نرود موضوع از طریق مراجع قضایی زمین را باز پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار