مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سقف شهریه تعیین شده برای مدارس غیرانتفاعی استان کرمان گفت: سقف شهریه‌های مدارس غیردولتی در استان کرمان افزایش ۱۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 03 July 2017
محمد محسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار در کرمان، با اشاره به اینکه پایه تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی در کشور براساس مولفه‌هایی چون فضای فیزیکی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... توسط وزارتخانه و به صورت کشوری برای هر استان تعیین می‌شود اظهارداشت: وزارتخانه با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت کلی کشور و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در اختیار دارد نرخ تمام شده هزینه‌ها در مدارس غیردولتی را محاسبه و شهریه مصوب برای هر استان را در سامانه ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تعیین شده در سامانه غیرقابل تغییر است گفت: سقف شهریه تعیین شده برای مدارس استان کرمان در مقطع پیش‌دبستانی 1 میلیون و420 هزار تومان، ابتدایی 2 میلیون و 120 هزار تومان، متوسطه اول 2 میلیون و 230 هزار تومان و متوسطه دوره دوم 3 میلیون و 25 هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در جدول تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی کشور در قسمت پایین جدول قراردارد تصریح کرد: این شهریه‌ها صرفا برای ساعات تحصیلی عادی محاسبه شده و هزینه فعالیت‌های فوق برنامه با توافق والدین به شهریه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیرانتفاعی کرمان از نظر کیفیت تفاوت چندانی با هم ندارند گفت: براساس تبلیغات و جو عمومی برخی مدارس داوطلب بیشتری دارند.

محسن‌بیگی با تاکید بر اینکه برای فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس غیرانتفاعی سقف وجود دارد ابراز کرد: تمامی فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس با پیشنهاد هیئت مدیره، هیئت امنا و یا انجمن اولیاء و مربیان به آموزش و پرورش ارائه و هزینه این فعالیت‌ها توسط آموزش و پرورش براساس نرخ متعادل و متعارف تعیین می‌شود.

وی از وجود سیستم نظارتی برای برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد و افزود: تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، حکم قانون را داشته و تا لغو مجوز و تعطیلی مدارس متخلف پیش می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از لغو دو پروانه مدرسه متخلف در شهر کرمان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم از اعتماد مردم سوء‌استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی سقف شهریه‌های مدارس غیردولتی در استان گفت: مدارس غیردولتی حق دریافت هزینه اضافه جهت تجهیز مدارس از دانش‌آموزان را ندارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار