فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به اینکه وقوع تصادفات در استان کرمان در سه ماهه ابتدای امسال ۵ درصد رشد داشته است گفت: ۲۵۴ نفر در سه ماهه ابتدای سال جاری در حوادث رانندگی جان باختند.
کد خبر: ۴۵۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 03 July 2017
سرهنگ یوسف نجفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: طرح ویژه تابستانی پلیس در استان کرمان از اول تیر‌ماه آغاز شده و تا مهر‌ماه 95 ادامه دارد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: در این طرح سایر رده‌ها و نهادها از جمله اداره کل راهداری، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران و بخشداران نیز همکاری دارند.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه حجم سفرهای بین شهری مردم در تابستان افزایش پیدا می‌کند افزود: به همین نسبت میزان وقوع تصادفات نیز افزایش پیدا می‌کند که برای کاهش و کنترل تصادفات باید همه نهادها و رانندگان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ایمنی و سلامت وسیله نقلیه در هنگام سفر بسیار حائز اهمیت است خاطر‌نشان کرد: رانندگان حتما باید مدارک شناسایی خود و خودرو را به همراه داشته باشند و به همراه داشتن کارت و مشخصات خودرو، بیمه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی و همچنین کارت معاینه فنی خودروهایی که از زمان تولید آن بیشتر از 5 سال گذشته باشد الزامی است.

نجفی با بیان اینکه در سفر حتما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و وجود برنامه در سفر در کاهش تصادفات موثر است گفت: سرعت غیرمجاز ریشه اصلی حوادث جاده‌ای و تصادفات است که پلیس با آن برخورد قاطعانه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، 77.1 درصد تصادفات در درون شهرها و 22.9 درصد حوادث رانندگی استان کرمان در جاده‌ها به وقوع پیوسته است افزود: در سه ماه امسال 214 فقره فوتی و دو هزار و 901 مورد جرحی بوده که 254 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده و سه هزار و 895 نفر نیز مجروح شده‌اند که وقوع تصادفات در استان کرمان در سه ماهه ابتدای سال 5 درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار