معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۱۴ زوج ناقل و مشکوک پرخطر در جنوب کرمان تحت مراقبت هستند گفت: از این تعداد ۲۵۰ مورد آن مرحله دوم را انجام دادند که ۳۹ جنین ماژور تشخیص داده شده و ۳۸ مورد سقط شده است.
کد خبر: ۴۵۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 04 July 2017
مسعود مطهری ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه بازآموزی تالاسمی در جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پشتیبانی اداره ژنتیک و همت اداره مشاوره توانستیم بروز بتا تالاسمی ماژور را در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کاهش دهیم. تالاسمی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ژنتیک است، نوع بتا تالاسمی در ایران بسیار شایع است که شیوع آن در جنوب کشور قابل توجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهداف برگزاریی این کارگاه با حضور پزشکان و کاشناسان جنوب کرمان در جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم ایجاد یک حساسیت در تیم‌های کارشناسی اعم از پزشکان و مشاوران ژنتیکی برای افزایش آگاهی آنها این کارگاه با محوریت پیشگیری از بروز تالاسمی ماژور در جنوب کرمان با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شد.

مطهری خاطرنشان کرد: 3 هزار و 114 زوج ناقل و مشکوک پرخطر در جنوب کرمان تحت مراقبت هستند که 250 مورد آن مرحله دوم را انجام دادند و همچنین 39 جنین ماژور تشخیص داده شده و 38 مورد سقط شده است.

وی با بیان اینکه یک بیمار تالاسمی در دوران زندگی خود هزینه بسیار سنگینی برای کشور دارد، گفت: می‌توان با پیشگیری و غربالگری و با هزینه بسیار ناچیز از آن جلوگیری شود. بیشترین دلیل بروز تالاسمی در جنوب کرمان به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد که در منطقه بسیار زیاد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار