رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه مس سرگزاسفندقه جیرفت پس از ۷ سال تعطیلی فعالیت خود را آغاز کرد گفت: با اکتشاف فعلی این معدن انتظار می‌رود در مدت چهارماه آینده فاز اول این کارخانه با اشتغالی حدود ۲۱۳ نفر وارد چرخه تولید شود.
کد خبر: ۴۵۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 05 July 2017
محمود اسکندری‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری در جیرفت، با اشاره به اینکه مجموعه مس سرگزاسفندقه توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی شده و پس از مدتی نیمه تمام رها شده بوده، اظهارداشت: این مجموعه بعد از سال‌ها مجددا با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در حال راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: برای تعیین و تکلیف این معدن کارهای زیادی انجام شده و با سرمایه‌گزاران کشوری زیادی در این زمینه مشورت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: پس از رایزنی‌ و پیگیری‌های زیاد تفاهم‌نامه‌ای بین یک سرمایه‌گذار بزرگ برای راه‌اندازی مجدد آن منعقد شده است.

وی اظهارداشت: با خرید این مجموعه راکد اقدامات اجرایی در این معدن آغاز و در مدت محدود و با پیگیری‌های انجام شده در حال احداث کارخانه فراوری این مجموعه هستیم.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: با اکتشاف فعلی این معدن انتظار می‌رود در مدت چهارماه آینده فاز اول این کارخانه با اشتغالی حدود 213 نفر وارد چرخه تولید شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسداظهار داشت: این معدن در دو فاز، که فاز اول آن با تولید مس کاتد با ظرفیت هزار تن و در فاز دوم با تولید کنسانتره مس سولفیدی با ظرفیت 15 هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه در مرحله اول 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه برای این راه‌اندازی این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: در این مدت محدود کارشناسانی از کشورهای مختلف از جمله استرالیا برای بررسی معدن به این منطقه اعزام شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار