رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه نیاز به نگاه ویژه به حوزه معدنی در استان کرمان داریم گفت: بنا به اعلام کارشناسان کمتر از ۱۰ درصد از اکتشافات معادن در استان کرمان انجام شده است.
کد خبر: ۴۵۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 05 July 2017
سیدمهدی طبیب‌زاده امروز در همایش ملی معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها در کرمان اظهار داشت: اتاق بازرگانی وارد مقولات اقتصادی شده و سعی بر توسعه اقتصادی استان بیشتر از گذشته دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 12 تا 13 میلیارد تومان در سال مصرف برق استان است گفت: 22.5 میلیون تن حمل بار در سال در جاده‌های استان کرمان انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بخش معدن ویژگی بسیار خاصی برای استان کرمان دارد افزود: استان کرمان بهشت زمین‌شناسی ایران نام گرفته و از این نظر نیاز به نگاه ویژه به حوزه معدنی در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه با شرایط فعلی معدن نمی‌تواند پیشران اقتصادی استان باشد خاطرنشان کرد: اکتشافات در استان کرمان به عنوان حلقه اول معدن‌کاری به طور کامل انجام نشده و بنا به اعلام کارشناسان کمتر از 10 درصد از اکتشافات معادن در کرمان انجام شده است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه بیش از 63 میلیون تن مواد معدنی در قالب 42 نوع ماده در سال در استان کرمان استخراج می‌شود گفت: حدود 20 درصد از مجموع فعالیت‌های معدنی کشور در استان کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس تصویب کرده که شورای عالی معادن در استان کرمان تشکیل شود افزود: متاسفانه اتاق بازرگانی در این شورا حق رای ندارد و این موضوع خوب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته 1.5 میلیون دلار از محل صادرات 25 میلیون تن ماده معدنی عاید استان کرمان شده که در مقابل این همه ظرفیت ناچیز است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار