استاندار کرمان با اشاره به اینکه با سبک مدیریتی موجود در کشور، نمی‌توان توفیقات مطلوبی به‌دست آورد، گفت: معادن غنی کرومیت در استان کرمان به روش سنتی استفاده و خام‌فروشی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 05 July 2017
علیرضا رزم‌حسینی امروز در همایش ملی معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها در کرمان اظهارداشت: استان کرمان استان معدنی بزرگی است و 5 ماده معدنی اصلی در کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استخراج مس در استان کرمان سابقه 50 ساله دارد گفت: صنایع مرتبط با مس در استان کرمان فعالیت خوبی دارند و در حوزه سنگ آهن نیز زنجیره فولاد در حال نهایی‌شدن است.

استاندار کرمان با بیان اینکه معادن غنی کرومیت در استان کرمان وجود دارد که به روش سنتی استفاده و خام فروشی می‌شود افزود: متاسفانه در حوزه فرآوری کرومیت در قدم‌های اولیه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با سبک مدیریتی موجود در کشور، نمی‌توان توفیقات مطلوبی به‌دست آورد خاطر‌نشان کرد: هر دولتی که توانسته خردگرایانه کار کند موفقیت بیشتری داشته است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه مدل توسعه در استان کرمان متفاوت بوده و موفقیت‌های خوبی هم داشته است گفت: 21 موسسه ملی و استانی، ماموریت توسعه را در استان کرمان بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها توسعه‌گرا در کرمان کار جنگل کاری و بیابان‌زدایی 20 هزار هکتار را بر عهده گرفتند افزود: امروز توسط شرکت میدکو هزار عکتار آن شروع شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید با مردم ساخته شود تصریح کرد: نیازمند یک نهاد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مردم در کشور هستیم تا با تعویض مدیران برنامه‌های اقتصاد مقاومتی رد استان تغییر نکند.

وی با اشاره به اینکه از سه وزیر کشور، صنعت و معدن و وزیر بهداشت و درمان به‌دلیل دادن اختیارات به استان تشکر می‌کنم افزود: دولت باید با تفکر بخش خصوصی اداره شود و تفکر بخش خصوصی در اداره کشور از اختلاس‌ها و فساد اداری جلوگیری می‌کند. اختیاراتی خواستیم که ندادند و اگر داده بودند وضعیت استان بهتر و از فرار مالی در استان جلوگیری می‌کردیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار