استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان با مشکل "کم‌آبی" روبه‌رو است، گفت: ۹۵ درصد از آب استان کرمان در کشاورزی، مصرف می‌شود که باید با تغییر الگوی کشت اصلاح شود.
کد خبر: ۴۵۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 10 July 2017
علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار‌ داشت: زحمات زیادی برای اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان کشیده شده اما باز هم استان کرمان با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه چالش اصلی استان کرمان، بحث آب است گفت: 95 درصد از آب استان کرمان در کشاورزی، مصرف می‌شود که باید با تغییر الگوی کشت اصلاح شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، کشاورزان را به سمت کشت محصولات کم آب تشویق کنند افزود: اگر این موضوع چاره‌اندیشی نشود در آینده با بحران اجتماعی روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان کرمان هزینه زیادی بر استان تحمیل می‌کند خاطر‌نشان کرد: اگر مردم و کشاورزان بدانند قطعا با مسئولان همکاری می‌کنند، همانگونه که با همکاری کشاورزان کشت هندوانه از سطح 12 هزار هکتار به حدود 4 هزار هکتار رسیده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه روحیه نقدپذیری باید در بین مدیران استان افزایش پیدا کند گفت: رسانه‌ها باید با مطالبه‌گری به فکر توسعه استان باشند و فرهنگ مطالبه‌گری باید در استان کرمان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نظام بهره‌وری در کشور مطابق قانون ابلاغ شده است افزود: اتاق بازرگانی مسئولیت تهیه نقشه کشاورزی استان کرمان را برای افزایش بهره‌وری در این حوزه را بر عهده گرفته است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی روستاها و تجمیع آنها در استان کرمان باید پیگیری شود تصریح کرد: این طرح برای خدمات بهتر به روستائیان اجرایی می‌شود و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها همکاری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار