نمایشگاه کاریکاتور ۵۶ اثر برگزیده نهمین جشنواره طنز سوره کشور در کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 10 July 2017
آئین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور آثار برگزیده نهمین جشنواره طنز سوره عصر امروز با حضور اسماعیل زقر مدیر‌کل حراست و مشاور رئیس حوزه هنری کشور، علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان، روحی مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و جمعی از هنرمندان کرمان در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار‌ داشت: یکی از مزیت‌های حوزه هنری استان، اهمیت دادن به بحث طنز و فعالان این عرصه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته جشنواره طنز خارستان در حوزه هنری کرمان راه‌اندازی شده است، افزود: تا‌کنون 6 جشنواره برگزار شده و بسیار هم موفق بوده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان از انتشار گاهنامه طنز "دولخ" و برگزاری شب شعر "دولخ" در حاشیه برگزاری جشنواره طنز خارستان خبر داد و گفت: این جشنواره مورد استقبال بسیار خوب مردم در کرمان شده است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه کاریکاتور در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه از آثار منتخب فراخوان نهمین جشنواره طنز سوره است که اردیبهشت ماه 96 در کشور برگزار شد.

ملکی افزود: نهمین جشنواره طنز سوره با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان، و ترویج و معرفی طنز فاخر  و در بخش‌های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی، به همت حوزه هنری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه، 56 اثر کاریکاتور از آثار هنرمندان کاریکاتوریست کشور در ابعاد 70×50 به نمایش گذاشته شده است گفت: نمایشگاه کاریکاتور د رکرمان تا پایان تیر‌ماه جاری در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان میزبان علاقمندان به هنر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار