شهردار کرمان با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی "خواجه اتابک" در منطقه یک شهری کرمان افتتاح شد گفت: ۲۷ تیر‌ماه جاری خانه فرهنگ "نور" نیز در بلوار هوانیروز کرمان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 11 July 2017
آئین افتتاحیه مجموعه فرهنگی "خواجه اتابک" در کرمان شامگاه دوشنبه با حضور علی بابایی شهردار کرمان، تعدادی از اعضای شورای شهر کرمان، سرهنگ فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان، فلاح مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و جمعی از اهالی محل برگزار شد.

در این مراسم شهردار کرمان با اشاره به اینکه احیای بافت قدیمی شهر کرمان در برنامه شهرداری کرمان است گفت: با محوریت استانداری، شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان صورتجلسه‌ای بر تحویل مجموعه تاریخی "خواجه اتابک" در اواخر سال 94 امضاء شد.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل، اینجا یک مکان مخروبه بود افزود: از آنجا که قرار شد این مجموعه به یک مجموعه فرهنگی در منطقه یک شهر کرمان تبدیل شود، تملک املاک اطراف آن پیگیری شد و دو ملک اطراف مقبره "خواجه اتابک" نیز خریداری شد.

بابایی با اشاره به اینکه ضلع شمالی این مجموعه در اختیار یک سازمان مردم نهاد قرار داده می‌شود خاطر‌نشان کرد: از آنجا که سرانه فرهنگی شهر کرمان زیاد نبود از دو سال گذشته بحث ایجاد خانه های فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 27 تیر‌ماه جاری خانه فرهنگ "نور" نیز در بلوار هوانیروز کرمان افتتاح می‌شود گفت: اواخر تیر‌ماه جاری هم فرهنگسرای بزرگ "قمر بنی‌هاشم" با حدود 700 متر زیربنا در بزرگراه شرقی شهر کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرمان از پیشرفت فیزیکی عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی "باغ لله" در کرمان خبر داد و افزود: این حمام نیز با زیربنای هزار و 100 متر مربع با مصوبه شورای شهر کرمان در حال بازسازی است و به‌زودی مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

مقبره "خواجه اتابک" که در محله جنوب ‌شرقی شهر کرمان و نزدیک به مسجد بازار قرار دارد از آثار اواخر قرن ششم هجری و مربوط به دوران سلجوقی و محل دفن "خواجه محمد اتابک" از رجال دوران سلجوقیان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار