رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه حجاب تنها مختص به خانمها نیست بلکه در مورد آقایان نیز صدق می کند، گفت: ریشه حجاب، حیا و عفت است.
کد خبر: ۴۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 12 July 2017
حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی عصر سه شنبه در همایش نقش حجاب و عفاف در سلامت خانواده در رفسنجان اظهار داشت: برخی افراد حجاب را امل‌گری، عقب‌افتادگی و تحجر می‌دانند و بدحجابی را به روزبودن و کلاس‌داشتن و مد بودن تلقی می‌کنند لذا ارزش ها را اینگونه جابجا می کنند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه حجاب تنها مختص به خانمها نیست بلکه در مورد آقایان نیز صدق می کند، گفت: ریشه حجاب، حیا و عفت است و ریشه بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی است و حیا و عفت در جامعه باید از سنین کودکی در فرزندان نهادینه شود چرا که راس تمام فضیلت ها حیا است.

پورمحمدی ابراز داشت: کسانی که با برنامه منفی در راستای فروپاشی بنیان خانواده و جامعه اسلامی کار می‌کنند غذای روح افراد را از دوران کودکی به خورد آنها می‌دهند و سعی و تلاش در کمرنگ‌کردن حیا در جامعه اسلامی دارند.

وی با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بر ضرورت برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی تأکید و تصریح کرد: در طول سال به یک برنامه بسنده نشود بلکه چندین برنامه از این‌گونه برنامه‌ها برگزار شود تا خروجی مناسبی داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: در حالی که در کشورهای غربی بزرگترین منکر که هم‌جنس‌گرایی است به‌صورت کاملاً رسمی و با تصویب قوانین در این کشورها انجام می‌شود، ممنوعیت این مسأله در کشور ما به عنوان یک نقض حقوق بشر دانسته و مورد ایراد قرار می‌گیرد.

زنده به گور کردن شخصیت زنان در جاهلیت مردن

رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کانال ماهواره ای که  اکثر آنها مروج خشونت و بی‌حیایی هستند، تصریح کرد: وقتی رابرت مرداک خودش اذعان کرده که می‌خواهد مادران ایرانی را به لجن بکشاند به این معنا است که برای ساقط ‌کردن جامعه سراغ اصل و ریشه رفته است چراکه اگر زن در جامعه بی‌حیا و بی عفت باشد سقوط می‌کند و خانواده و جامعه را به سقوط می‌کشاند.

پورمحمدی با اشاره به نقش پررنگ زن در خانواده و اجتماع، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه صلاح پیدا کند باید زنان صالحه در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به آزادی‌هایی که در کشورهای غربی وجود دارد، یادآور شد: آنها خود از وضعیت‌شان راضی نیستند و اکنون با وجود این آزادی ها، بیشترین خشونت جنسی در این کشورها است.

رئیس دادگستری رفسنجان تصریح کرد: در عصر جاهلیت قدیم زنان را زنده‌ به‌گور می‌کردند اما در جاهلیت مدرن شخصیت زن زنده به‌گور شده است و استعدادها، علم و فضایل اخلاقی زن زنده به گور شده و آنچه بیرون آمده است، جذابیت زنانگی‌اش است.

پورمحمدی اظهار داشت: غربی‌ها معقتدند هرچه مانع لذت‌بردن است باید نابود شود و حجاب را مانعی برای زن می‌دانند لذا ترویج بی حیایی را انجام می دهند.

به گفته وی آمار و ارقام نشان می‌دهد که نقش عفت و حیا در پایداری خانواده اساسی و پررنگ است، عکس این مطلب نیز عامل فروپاشی خانواده است.

رئیس دادگستری رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از تجهیزات ماهواره و استفاده نادرست از فضای مجازی را از دیگر عوامل فروپاشی خانواده‌ها برشمرد و گفت: از زمانی که تلگرام توسعه پیدا کرده که اکنون ۴۵ میلیون ایرانی عضو آن هستند، شاهد افزایش پرونده های طلاق در ارتباط با این بحث هستیم.

پورمحمدی تصریح کرد: فضای مجازی فضایی تجربه نشده و بدون پیوست فرهنگی است که بدون اینکه آموزش ببینیم و بدون اینکه آمادگی داشته باشیم انگار که وارد میدان مین شده و با استفاده ناصحیح به دامهایی گرفتار می شویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار