مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: حدود هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار با ایجاد پنل‌های خورشیدی در طرح استفاده از انرژی‌های پاک توانمند شدند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 16 July 2017
فاطمه‌السادات حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌ داشت: بانوان کرمانی ارزشمند‌ترین سرمایه‌هایی هستند که خواسته‌های خود را با نجابت مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز هم در جهاد اقتصادی حضور زنان بسیار ضروری و مهم است.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم برنامه‌های ما تداوم داشته و به یک یا دو روز معطوف نشود باید بانوان را مشارکت داد افزود: برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها، باید به سراغ بانوان رفت.

وی خاطر‌نشان کرد: آتش به اختیار بودن مورد نظر رهبر انقلاب یعنی محول‌کردن کارهای فرهنگی کوچک و بزرگ به گروه‌های مختلف نوجوان و جوانی که توانایی کار دارند.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه بانوان در سه موضوع شناختی و معرفتی، عاطفی و روانی و موضوع رفتاری برنامه‌ریزی شده است گفت: برای نسل جوان به خوبی الگوسازی نشده و باید در این زمینه کارهای بزرگی انجام داد.

وی از افزایش نرخ مشارکت بانوان در حوزه اشتغال در استان کرمان خبر داد و افزود: بانوان کرمان نرخ مشارکت بالاتری نسبت به بانوان سراسر کشور دارند و در سال گذشته هزار و 324 طرح که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کردند از بانوان استان بودند.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمان با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت زنان در استان کرمان، سه برابر شود تصریح کرد: پیگیر اجرایی شدن طرح اشتغال زنان روستایی هستیم. حدود هزار و 900 زن سرپرست خانوار با ایجاد پنل‌های خورشیدی در طرح استفاده از انرژی‌های پاک توانمند شدند.

حسینی با بیان اینکه ساماندهی تولید پوشاک در استان کرمان در حال انجام است و استاندار کرمان تاکید دارد که پوشاک مورد نیاز استان در داخل استان تولید شود اظهار‌داشت: این اقدام از فرم مدارس شروع شده و تعداد تولیدی‌های پوشاک شهر کرمان از 35 تولیدی به 53 تولیدی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته حجاب و عفاف، نمایشگاه‌های بزرگ و کوچک با این موضوع در سطح استان برگزار شد گفت: در همایشی با حضور 270 رابط زن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سراسر استان، آموزش شیوه‌های امر به معروف داده شد.

مدیر‌کل امور بانوان استانداری کرمان به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: نقش زنان در خانواده برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار اثرگذار است و نباید نادیده گرفته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار