استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نباید منافع سیاسی، گروهی یا شخصی را در امور دخالت ندهیم، گفت: از شوراها تا زمانی که به بنگاه های سیاسی تبدیل نشوند حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 16 July 2017
علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در دیدار صمیمانه با منتخبان پنجمین دوره شورای شهر کرمان گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نظامی را بنا نهادند که در هر دوره خود را نیازمند رای و اعتماد مردم می داند.

وی با اشاره به اینکه شفافیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران هر روز بیشتر می شود، افزود: مردم با حضور در پای صندوق های رای مسئولان را برای ارائه خدمت قابل ارزیابی انتخاب می کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: ممکن است گروه های سیاسی و گرایشات سیاسی هم در این مسئله تاثیرگذار باشند اما ملاک اکثریت مردم این است که مسئولان چه کارنامه و خدماتی از خود به جای می گذارند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم با رای حرفشان را می زنند، گفت: در این دوره انتخابات بیش از ۴۱ میلیون ایرانی پای صندوق های رای رفتند که این امر نشان از اعتماد مردم به نظام و خواسته آنها مبنی بر تدوام نظام دارد.

استاندار کرمان عنوان کرد: مردم ایران با مشاهده اخلاق و عقل گرایی دولت تدبیر و امید با حدود ۲۴ میلیون رای به آقای روحانی رای دادند. البته مردم با هیچ فردی عهد اخوت نبسته اند و براساس ادبیات و کارنامه دست به چنین انتخابی زده اند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری ادامه داد: امور در استان به گونه ای مدیریت شد که فضایی آرام و آزاد برای تبلیغات رقابتی شکل گیرد.

سخنرانی ۲۰۰ شخصیت سیاسی در استان کرمان

رزم حسینی با اشاره به حضور و سخنرانی بیش از ۲۰۰ شخصیت سیاسی در طی دو سال اخیر در استان کرمان گفت: کرمان در حوزه سیاسی و سایر حوزه ها الگو است و دوره طلایی بعد از انقلاب در کرمان داشته ایم.

وی ادامه داد: مردم از افرادی که انتخاب کرده اند مطالبه گری می کنند بنابراین انتظارات مردم از طریق رسانه های بیدار و شبکه های مجازی بیان می شود و عملکرد مسئولان هم مورد قضاوت قرار می گیرد.

استاندار کرمان در دسترس قرار گرفتن اینترنت پرسرعت در دولت یازدهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه فعالان و منتقدان هر فردی در هر روستایی از این امکان بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه فرآیندی که در جهت دموکراسی زیر سایه مقام معظم رهبری در حال انجام است بسیار پیچده است، گفت: جلسه امروز نشان از اراده استان برای پشتیبانی از شهر کرمان به عنوان مرکز استان دارد.

به دنبال توسعه متوازن در استان هستیم

رزم حسینی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ مرتبه به شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان سفر کرده و از نزدیک شرایط مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: برای تمامی مناطق استان زمان ویژه اختصاص داده می شود و به دنبال توسعه متوازن در کرمان هستیم.

استاندار کرمان اقدامات دوره چهارم شورای شهر کرمان را مطلوب دانست و بیان کرد: باید توجه داشت که خدمات و اقدامات متعلق به مردم و نه اشخاص است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای پنجم باید بدانند که در ابتدای کار چه تحویل گرفته اند و در نهایت قرار است چه چیزی تحویل دهند، افزود: شوراها بنگاه سیاسی نیستند و اعضای شورا وظیفه دارند در جهت خدمت رسانی به مردم با هدف بهبود زندگی آنها در همه ابعاد گام بردارند.

رزم حسینی گفت: متاسفانه براساس کارنامه های گذشته همواره جمعیتی بر شهرداری ها تحمیل شده است؛ حجم تراکم نیروی انسانی که در شهرداری وجود دارد باعث شده حجم عظیمی از منابع مالی صرف هزینه های جاری و نه عمرانی می شود.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید متعهد شوند که هیچ نیروی انسانی جدیدی به شهرداری تحمیل نکنند و در جهت کوچک سازی، کاهش بروکراسی، افزایش سطح دسترسی مردم به اطلاعات و حل مشکلات آنها گام بردارند.

برای تامین منافع مردم مشترک باشیم

استاندار کرمان بر لزوم همدلی و همراهی اعضای شورای شهر کرمان تاکید کرد و افزود: وجود اختلاف نظر در یک جمع طبیعی است اما افراد باید سطح تحمل خود را افزایش دهند و همگان باید در جهت منافع مردم مشترک باشیم و منافع سیاسی، گروهی یا شخصی دخالت ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید متعهد به رای مردم باشیم، ادامه داد: حضور پررنگ اصحاب رسانه در این جلسه نشان از حساسیت ویژه آنها داشته و با دقت عملکرد مسئولان و اعضای شورای شهر که منتخابان مردم هستند را مورد ارزیابی قرار می دهند.

رزم حسینی با اشاره به راه اندازی دولت شیشه ای گفت: در مواقعی از اختیارات کافی برخوردار بودیم اما رویکرد استان را بر این نهادیم که فضا برای بیان نظرات باز باشد.

وی گفت: مردم رفتار مسئولان را مشاهده کرده و در صورت اشتباه به تدریج رای خود را از صندوق رایشان برمی دارند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه پروژه های بزرگی در شورای چهارم آغاز شد، افزود: پروژه های نیمه تمام باید به اتمام برسد و کمبود اعتبار دلیل قانع کننده نیست.

وی گفت: شهر کرمان را نمی توان ۵۰ ساله ساخت بلکه باید یک دوره شهر و شهرداری بدهکار شود و در طول زمان به تدریج مطالبات پرداخت می شود و متاسفانه در این خصوص دچار عقب ماندگی هستیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه نباید خدمات هیچ کس را زیر سوال ببریم بلکه باید خدمات دوره های گذشته تکمیل شود، افزود: برای اعتلای فرهنگی مردم هزینه شخصی داده ایم و مسئولان باید خود را برای بزرگ شدن مردم و بیان اعتراضات و نظراتشان کوچک کنند.

حمایت از شوراها تا زمانی که تبدیل به بنگاه های سیاسی نشوند

وی ادامه داد: تا زمانی که شوراها تبدیل به بنگاه های سیاسی نشوند مورد حمایت خواهند بود و دولت وظیفه خود می داند از شوراها تا هنگامی که در حوزه عمرانی، توسعه شهری، اعتلای فرهنگی، نشاط مردم و حضور فعال مردم در شهر تلاش می کنند را مورد حمایت بی دریغ خود قرار دهد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در کرمان به دنبال ساخت استان نمونه کشوری هستیم گفت: این حرف شعار نیست چرا که این استان از ظرفیت های اجتماعی فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به راه اندازی مناطق هشت گانه اقتصادی گفت: باید تمرکززدایی صورت گرفته و اختیارات واگذار شود.

استاندار کرمان بر لزوم معرفی طرح های جدید تاکید کرد و افزود: مردم زمانی که بدانند عوارض در مسیر بهبود شهر استفاده می شود بهاعلاقمندی اقدام به پرداخت عوارض می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارها باید بر اساس نظرات کارشناسی مبتنی بر خرد جمعی انجام شود، گفت: جاده های سلامت شهری باید راه اندازی شود تا مردم بتوانند در این مسیرها پیاده روی کنند.

رزم حسینی با اشاره به انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی فاضلاب شهری کرمان با مشارکت بخش خصوصی گفت: رسانه ها روحیه مطالبه گری را از دست ندهند و همه حرکات و رفتارهای مسئولان را زیر ذره بین داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار