مدیر‌کل بهزیستی کرمان با بیان اینکه به شدت شاهد خلاء نبود نخبگان در حل مسائل اجتماعی هستیم، گفت: ۴ هزار کودک بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در استان شناسایی شد.
کد خبر: ۴۶۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 17 July 2017
عباس صادق‌زاده امروز در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان به‌مناسبت هفته بهزیستی اظهار‌ داشت: همه ساله از تاریخ 25 تا 31 تیر‌ماه به نام هفته بهزیستی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته بهزیستی امسال با عنوان "بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی" نام گرفته است، گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به مباحث اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در استان نیازمند برنامه اجتماعی است، افزود: متاسفانه مسئولیت اجتماعی در جامعه شکل نگرفته و باید این موضوع به یک گفتمان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اینکه اقداماتی که در استان کرمان در حوزه اجتماعی انجام شده اگر چه خوب است اما کافی نیست خاطر‌نشان کرد: به شدت شاهد خلاء نبود نخبگان در حل مسائل اجتماعی هستیم و دانشگاه باید در این زمینه ورود کند.

صادق‌زاده با بیان اینکه قریب به 4 هزار کودک بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در استان کرمان وجود دارد گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش خشونت در جامعه هستیم که آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم باید به مسائل اجتماعی بیشتر توجه کند افزود: بنگاه‌های اقتصادی استان نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه کمک کنند.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه 58 درصد از مشاوره‌های ژنتیکی در استان کرمان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در سال حدود 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری برای جلوگیری از معلولیت‌های مادرزادی در سال 94 امضاء شد گفت: این ایده کرمان در سطح کشور مطرح و در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار