مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه جامع انبارها در حال ثبت‌نام و شناسایی انبارهای نگهداری کالا در استان برای پیشگیری از قاچاق کالا است گفت: تا‌کنون ۳۱۲۹ انبار نگهداری کالا در سامانه جامع انبارهای استان ثبت‌نام شد.
کد خبر: ۴۶۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 18 July 2017
علی حسینی‌نسب امروز صبح در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار‌داشت: سامانه جامع انبارها در کل کشور راه‌اندازی شده و در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع انبارها در حال ثبت‌نام و شناسایی انبارهای نگهداری کالا در استان برای پیشگیری از قاچاق کالا است گفت: تا‌کنون 3129 انبار نگهداری کالا در سامانه جامع انبارهای استان ثبت‌نام شد.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اداری استان دارای انبارهایی هستند که باید در این سامانه ثبت‌نام شوند افزود: برای بهره‌برداری بیشتر از این طرح و جلوگیری از مشکلات آینده در حمل و نگهداری کالا نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

در این جلسه حمید ذکاء‌اسدی معاون استاندار کرمان افزود: مبارزه با قاچاق کالا در استان کرمان پیشرفت خوبی داشته است. در دو سال گذشته در بحث دام و قاچاق احشام مشکلات زیادی بود. امروزه مشکلاتی که وجود دارد در حد نرم‌افزاری است و حل می‌شود.

معاون سیاسی استاندار کرمان با بیان اینکه موضوع مقابله و جلوگیری از قاچاق کالا در کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است افزود: این موضوع در سالی که به نام تولید و اشتغال است باید جدی‌تر گرفته شود و در غیر این صورت در نقطه صفر و منفی از اقتصاد قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با چند استان مرزی در شرق کشور همسایه است و از این بابت در معرض عبور کالای قاچاق است خاطر‌نشان کرد: قاچاق از مواردی است که به‌دلیل هم‌مرز بودن با استان‌های مرزی انجام می‌شود.

ذکاء‌اسدی با بیان اینکه عمده کالای قاچاقی که صورت می‌گیرد، سازمان یافته است گفت: برخورد با سرباندها در بحث قاچاق کالا مدنظر باشد. 

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه تمام بار عبوری از جاده‌ها باید بارنامه حمل و نقل داشته باشد تصریح کرد: دستگاه‌ها برنامه اجرایی خود در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا را ارائه کنند.

در این جلسه سردار فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود اظهار‌داشت: ماموریت پلیس مقابله و برخوردی است که به تنهایی کافی نیست. در بحث قاچاق کالا باید قاچاقچیان اصلی شناسایی و برخورد شود.

رضا بنی‌اسدی‌فر با بیان اینکه بسیاری از مکشوفات قاچاق روی دست پلیس مانده است افزود: بحث انبارهای سازمان اموال تکلیفی باید حل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار