دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان از ثبت ۷۸ درصد ولادتهای شهرستان رفسنجان در زایشگاه نیک نفس خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 19 July 2017
فرشته زمانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در استان کرمان سال گذشته در زمینه ثبت وقایع پیشرفت خوبی داشتیم که این موفقیت با همکاری بین‌بخشی اداره‌ها، نهادها و سازمان‌ها حاصل شده است.

وی با اشاره به ثبت ۷۸ درصد ولادتهای شهرستان رفسنجان در زایشگاه نیک نفس، گفت: در شهرستان رفسنجان تنها مشکلی که وجود دارد، استقرار مأمور در زایشگاه نیک‌نفس است که پس از گذشت دو سال که تفاهمنامه امضا شده، هنوز امکان استقرار مامور برای ثبت ولادت ها میسر نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه همکاری صورت نگرفته است، تصریح کرد: استقرار مأمور در این مکان می‌تواند در تسریع کار ارباب‌رجوع برای ثبت ولادت و ارائه خدمات مؤثر باشد و ولادت در مهلت قانونی به ثبت برسد.

کارشناس‌ مسئول اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد: رفسنجان یکی از شهرستان‌های بزرگ و پایه استان کرمان است که آمار آن در آمار جمعیت استان اثرگذار است و ضرورت دارد، فرماندار شهرستان نسبت به استقرار مأمور ما در زایشگاه نیک‌نفس تذکر بدهد.

دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان بیان داشت: در سال ۹۵ در شهرستان رفسنجان پنج هزار و ۹۶۵ مورد ولادت داشتیم که پنج هزار و ۹۱۹ مورد در مهلت قانونی ثبت شده‌ و ۲۴ مورد هم بالای یک سال بوده است که دلیل اکثر معوقات مربوط به استان یزد است.

زمانی افزود: همچنین در سال گذشته هزار و ۱۳۰ مورد فوتی در شهرستان رفسنجان ثبت شده که از این تعداد هزار و ۸۶ مورد در مهلت قانونی و ۳۱ مورد بعد از یک‌ سال ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای رفسنجان با مشکل ثبت فوت مواجه هستیم، تصریح کرد: لازم است بخشداران جلسه‌ای با دهیاران برگزار کنند و تذکرهای لازم را بدهند تا گزارش فوتی‌ها زیر ۱۰ روز به اطلاع برسد و در مهلت قانونی ثبت شود.

کارشناس‌ مسئول اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمان متذکر شد: پیگیر هستیم که هماهنگی با بیمارستان یزد صورت گیرد تا ولادت‌ها در مهلت قانونی اطلاع داده شود و به ثبت برسد.

دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمیسیون جعل کشور، کرمان را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که باید ۱۰۰ درصد پوشش صدور شناسنامه‌ای مکانیزه داشته باشد، که رفسنجان تنها ۳۵ درصد از سهمیه‌ای را که برای آن مشخص شده، توانسته است، جذب کند که این مورد نیز نیاز به همکاری بخشداران دارد تا نسبت به این موضوع هماهنگی لازم را انجام دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار