مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و ۸۱۲ سند مالکیت تک‌برگ در سه ماه نخست سال جاری صادر شده است گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اجرایی شده است.
کد خبر: ۴۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 19 July 2017
رضا طالبی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار در کرمان اظهار‌ داشت: داشتن آمار دقیق یکی از مولفه‌های مهمی است که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استان به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا طرح‌های متفاوت در این سازمان در حال اجرا است گفت: در سه ماه نخست سال جاری هزار و 812 سند مالکیت تک‌برگ در سطح استان کرمان صادر شده است.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اجرایی شده است افزود: تمام تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این اداره‌کل بر‌اساس آمارهای ارائه شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، یکی از وظایف مهم ادارات ثبت اسناد و املاک در سراسر استان است خاطر‌نشان کرد: با اجرای این قانون استحکام بخشیدن به سند رسمی در جامعه نیز محقق می‌شود.

طالبی‌زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح جلوی تغییر کاربری بسیاری از زمین‌های کشاورزی و باغات گرفته شده است گفت: در این راستا نیازمند تعامل ادارات‌کل مرتبط با زمین و مسکن و همکاری موثر دادگستری استان هستیم که تا‌کنون هم بسیار خوب بوده است.

وی اظهار‌داشت: انتظار می‌رود مالکین اراضی و ساختمان‌های دارای قولنامه‌های عادی هر چه سریع‌تر با توجه به نقش تسهیل کننده این قانون برای اخذ سند به ادارات ثبت مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار