رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کرده و جان خود را در راه خدا دادند، گفت: باید در راه و مسیر شهدا قرار بگیریم.
کد خبر: ۴۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 22 July 2017
حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری عصر جمعه در مجلس بزرگداشت سردار شهید محمدصادقی در مسجد جامع هرمزآباد اظهار داشت: مجلس شهید سه پذیرایی دارد اولین پذیرایی حسرت به مقام و جایگاه شهدا است، پذیرایی دوم اتمام حجت و پذیرایی سوم احساس غربت است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا نزد خدا، افزود: خداوند متعال در قرآن درباره مقام شهدا فرموده که احیا عند ربهم یرزقون اند. شهدا معصوم نبودند اما خداوند در آیه 69 سوره نساء آنها را در کنار معصومین قرار داده است، مقام شهدا بالا است.

وی با بیان اینکه شهدا امامزادگان عصر ما هستند، یادآور شد: در برخی روایات است که شهید تا 700 هزار نفر را شفاعت می کند لذا باید به خود ببالیم که به شهید خدمت می کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه باید در راه و مسیر شهدا قرار بگیریم، تصریح کرد: شهید با ما بر اساس قرآن اتمام حجت می کند، خداوند در قرآن می فرماید «تکالیف خود را انجام دهید من نیز به وعده هایم عمل می کنم».

ماندگاری با بیان اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کرده و جان خود را در راه خدا دادند، گفت: خداوند نیز به شهدا عزت، نورانیت و بهشت داده است لذا اگر انسان به تکلیفش عمل کند، خدا نیز به او کمک می کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تکالیف پدران نسبت به فرزندان، گفت: برقراری عدالت بین فرزندان، گذشت، سخاوت و بخشش از وظایف پدران است.

ماندگاری ابراز داشت: قدرت و اقتدار پدر باید با محبت عجین شود و پدر باید به فرزندان محبت کند، پدری که محبت نداشته باشد روز به روز فاصله اش از فرزندانش بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: امروز گرفتاریهای اجتماعی و وسایل ارتباطی و شبکه های اجتماعی فرصت حرف زدن پدرها با فرزندان را گرفته است، باید این ارتباط برقرار شود و الا فرزندان ما توسط دشمن صید می شوند.

ماندگاری به تکالیف مادران نسبت به فرزندان اشاره و بیان کرد: مادران باید حیا و عفت را حفظ کنند، مطیع شوهر باشد تا اطاعت را نشان فرزندان دهد، آبروی شوهر را حفظ کند.

وی با اشاره وظایف فرزندان نسبت به پدر و مادر، تصریح کرد: رعایت ادب و احترام، اطاعت از پدر و مادر است غیر از انجام واجبات دینی و خدمت به پدر و مادر از جمله وظایف فرزندان نسبت به پدر و مادر است.

ماندگاری تصریح کرد: بخشی از بی برکتی جامعه در اثر بی ادبی فرزندان نسبت به پدر و مادر است  چرا که بی ادبی بی برکتی می آورد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در پایان با بیان این مطلب که در دوران دفاع مقدس نبرد ما با دشمن در جبهه ها بود، تأکید کرد: امروز درگیری ما با دشمن در سنگر خانواده است و دشمن می خواهد جسم، اعتقادات و افکار و روحیات فرزندان ما را نابود کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار