آیت‌الله حائری‌شیرازی با اشاره به اینکه احکام اسلامی، احکام کاملا علمی و کارشناسی‌شده است، گفت: اسلام سنگرهای کلیدی را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.
کد خبر: ۴۶۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 22 July 2017
آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی امروز ظهر در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق‌(ع) در جمع مردم کرمان در مسجد قائم‌(عج) این شهر اظهار‌داشت: امام جعفرصادق‌(ع) اسلام بدون یک کلمه کم و زیاد را تاسیس کرد و آن امام به‌دنبال ایجاد یک گروه و دسته نبود.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که به دو شاخه تقسیم شود، تفرقه می‌آورد، گفت: آیه 103 سوره آل عمران در این رابطه می‌فرماید " وَاعتَصِموا بِحَبلِ‌اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا".

آیت‌الله حائری‌شیرازی در تفسیر این آیه با بیان اینکه امام صادق‌(ع) مصداق "حبل‌الله" است، افزود: حبل‌الله یعنی کارشناس قرآنی که خداوند تعیین کرده و همین یک آیه از قرآن تشیع را اثبات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف میان مسلمانان و اینکه یک عده، عده‌ای دیگر را تکفیر کنند، لعن کنند و خود را از آنها بری بدانند، این چیزی است که امروز استعمار می‌خواهد، یادآور شد: خداوند در واقعه غدیرخم، امام علی‌(ع) را تعیین کرد و فرمود " الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ" یعنی امروز به‌واسطه امامت علی‌(ع) دین شما را کامل کردم.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه پیروان امام صادق‌(ع) فرقه و مذهب نیستند، گفت: دیگران از ما جدا شدند و امام صادق‌(ع) و پیروانش، اسلام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد را می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه اسلام سنگرهای کلیدی را یکی پس از دیگری فتح می‌کند، افزود: روزی خواهد رسید که در تمام عالم به این نتیجه خواهند رسید که تنها راه کاهش دزدی در جامعه قطع دست سارق است.

آیت‌الله حائری‌شیرازی با بیان اینکه احکام اسلامی، احکام کاملا علمی و کارشناسی‌شده است، خاطر‌نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 57، بخشی از احکام اسلام آزادسازی شده است و ما به‌دنبال آزادی تمام احکام اسلامی هستیم.

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفرصادق‌(ع) در مسجد قائم‌(عج) کرمان با مداحی و نوحه ‌خوانی مداهان اهل بیت‌(ع) و سینه‌زنی همراه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار