امام جمعه رفسنجان گفت: اگر دولت دوازدهم بخواهد خدمت بی‌منت به مردم داشته باشد لازمه‌اش تشکیل کابینه‌ای چابک، مردمی، کارآمد و پاسخگوی واقعی است.
کد خبر: ۴۶۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 22 July 2017
حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رفسنجان با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در کلام همه انبیا و اولیای الهی و بزرگان و همچنین از آیات کریمه الهی تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است.

وی افزود: در دنیا زندگی کردن و اسیر دنیا نشدن هنر است، ثروت داشتن و طغیان نکردن ارزش است، به قدرت رسیدن و مست قدرت نشدن قیمت دارد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های همه مردم است، افزود: اقدامات ارزشمندی در برخی زمینه ها در شهر صورت گرفته که با همدلی و همراهی همه مسئولان در حال اجراست.

رمضانی‌پور با اشاره به جمع آوری متکدیان از سطح شهر، ادامه داد: تکدی‌گری از سوی برخی افراد یک نوع راه کسب درآمد شده و کار بزرگی در زمینه جمع‌آوری متکدیان انجام گرفته و در این دو هفته که طرح جمع‌آوری متکدیان اجرا شده است، حتی یک نفر هم نیازمند شناسایی نشد.

وی با بیان اینکه اکثر متکدیان جمع آوری شده از خارج از شهرستان بوده اند، عنوان کرد: کمیته امداد، بهزیستی و خیریه‌ها می‌توانند احسان و نیکوکاری مردم را جمع کرده و به افراد نیازمند و فقیر واقعی برسانند. ما باید فقرای واقعی را شناسایی کنیم و به آنها کمک کنیم، نکند شبی فقیری سر گرسنه بر بالین بگذارد که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به تشریع نمازجمعه که از پیامبر (ص) نقل شده، گفت: پیش از هجرت پیامبر (ص) ایشان از سوی خدا اجازه یافتند که نماز جمعه را در مکه اقامه کنند که موفق نشدند افراد را در یک مکانی جمع کنند چون هم ایمان‌آورندگان کم بودند و هم امنیت نبود.

رمضانی پور ادامه داد: پیامبر (ص) به مصعب‌بن عمیر که یک جوان قوی بود و در جنگ احد شهید شد، نامه‌ای با این مضمون نوشتند «بنگر روزی را که در آن یهود زبور را با آواز بلند می‌خوانند و در آن روز زنان و مردان را جمع کنید و با دو رکعت نماز به خدا تقرب بجویید»، لذا اولین کسی نماز جمعه را در اسلام اقامه کرد مصعب‌بن عمیر بود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این مطلب که در جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اقامه ‌شد، افزود: در پنجم مرداد با حکم امام (ره) خطاب به آیت‌الله سیدمحمود طالقانی ایشان به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد و پنجم مرداد به عنوان روز نمازجمعه نامگذاری شد.

رمضانی پور نماز جمعه را قرارگاه ایمان و تقوا و حافظ ایمان مردم برشمرد و تصریح کرد: عمده هدف در قرارگاه نماز جمعه تبیین مسائل و موضوعات است که عمده هدف انبیای الهی بود.

وی تأکید کرد: ائمه جمعه باید حقیقت را بیان کنند که اگر حقیقت را بیان نکنند و مکتوم کند یا مصلحت‌اندیشی کند و بخواهد با افرادی که با حق و حقیقت می‌جنگنند صلح و سازشی داشته باشند  نمی‌توانند هدایت جامعه را بر عهده بگیرند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه نماز جمعه آثار و برکات زیادی ازجمله پاک‌شدن از گناه و شروع زندگی جدید را در پی دارد، ابراز داشت: خوشبختانه نماز جمعه رفسنجان هر هفته باشکوه برگزار می شود و در اینجا جا دارد از نیروهای سپاه و بسیج، اورژانس، آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، اعضای ستاد نماز جمعه و همه کسانی که در برگزاری آن مشارکت می کنند، از سخنرانان قبل از خطبه‌ها و تمام کسانی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رمضانی پور به تشکیل کابینه دوازدهم نیز اشاره و اظهار داشت: اگر دولت دوازدهم بخواهد خدمت بی‌منت به مردم داشته باشد لازمه‌اش تشکیل کابینه‌ای چابک، مردمی، کارآمد و پاسخگوی واقعی است.

وی افزود: دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم بعضاً آمار غیرواقعی ارائه ندهد، به‌ویژه در مورد آمار اشتغال که مردم این را باور کرده و لمس می‌کنند چرا که بیکاری بیشتر در جامعه گسترش پیدا کرد تا اشتغال.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه اگر دولت دوازدهم به تولید در داخل باور و اعتقاد داشته باشد مهم است، تصریح کرد: بعضی دستگاه‌های دولتی پلی برای واردات شده بودند و واردات را توجیه می‌کردند.

رمضانی پور تصریح کرد: اگر دولت دوازدهم به تولید باور داشته باشد می توان اشتغالزایی کرد و کاری انجام داد. درست نیست ما به سرمایه‌گذار بگوییم تولید ایجاد کن ولی تولید روی دستش بماند که این ظلم به تولیدکننده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار