معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه اقتصاد مهارت بنیان باید در کشور جدی گرفته شود گفت: هیچ کشوری به اندازه ما در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری نکرده اما در بحث الگوبرداری ضعیف هستیم.
کد خبر: ۴۶۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 23 July 2017
سید‌علی موسوی در آئین افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردها و خدمات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار‌ داشت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها را در کشور شروع کردیم و هدفمان این است که عرضه‌محور نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی در دنیا تنها نظام آموزشی دانشگاهی و مدارس نیست گفت: نظام آموزشی، یعنی نظامی که به شغل می‌انجامد.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه پیوست آموزش مهارتی باید در کنار سایر آموزش‌ها لحاظ شود و نیاز جامعه امروز است افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای سبب افزایش شغل و کاهش نرخ بیکاری در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با آموزش فنی و حرفه‌ای، قابلیت حرفه‌ای کسانی هم که شغل دارند افزایش پیدا می‌کند خاطر‌نشان کرد: حتی افرادی هم که شغل دارند باید با آموزش فنی و حرفه‌ای، اطلاعاتشان به‌روز شود.

موسوی با بیان اینکه متاسفانه در برنامه ششم توسعه آن‌طور که باید، آموزش فنی و حرفه‌ای قوی دیده نشده است گفت: تلاش می‌کنیم تا به کمک نمایندگان این موضوع اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مهارت بنیان باید در کشور جدی گرفته شود افزود: مهارت در تمام کشورهای توسعه‌یافته، پیشران اقتصاد کشور است.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه آموزش همواره یک گام جلوتر از محصولش است تصریح کرد: کانون نخبگان مهارتی نیز در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار