مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۷۰میلیارد تومان برای اتمام پروژه انتقال آب سد نساء به شهرستان بم و بروات نیاز است گفت: ۹۸ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 23 July 2017
علیزاده امروز ظهر در جلسه بررسی وضعیت انتقال آب آشامیدنی از سد نساء به شهرهای بم و بروات اظهار‌ داشت: برای اتمام پروژه انتقال آب سد نساء به شهرستان‌های بم و بروات 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه آب شرب سد نساء بم از نظر کیفیت سومین آب آشامیدنی کشور است گفت: متاسفانه عقب ماندگی استان در بحث اجرای طرح‌های آبرسانی از یک طرف و عدم توازن در بحث طرح‌های تامین و انتقال آب از طرف دیگر مشکلاتی را بوجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان افزود: به طور مثال در این منطقه چندین سال سد نساء افتتاح شده اما ما نمی‌توانیم آب آشامیدنی سالم و با کیفیت آن را به مردم برسانیم.

وی خاطر‌نشان کرد: 98 درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که این منابع روز به روز از لحاظ کیفیت و کمیت افت می‌کند و در برخی شهرستان‌ها به یک معضل تبدیل شده است.

علیزاده با بیان اینکه اتمام  پروژه آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پایان سال 97 است گفت: به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، آب سد نساء با بالاترین کیفیت سر‌ریز می‌شود اما مردم شرق استان در برخی نقاط از آب بی‌کیفیت استفاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: این عقب ماندگی از اجرای طرح‌ها باعث شده که قیمت‌ها افزابش یابد و ما برای تکمیل آنها به اعتبار بیشتری نیاز داشته باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار