توسعه نا‌متوازن، نبود سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات استانی در شهربابک، کمبود سرانه ورزشی در شهرهای جنوبی کرمان عدم توجه به ورزش بانوان در رفسنجان و عدم استفاده از استادیوم ورزشی بم بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم استان بود.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 23 July 2017
جلسه شورای اداری استان کرمان امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، آیت‌الله سید‌یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجل شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان استان کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از مناطق مختلف مشکلات مربوط به ورزش و جوانان خود در حوزه‌های انتخابیه را مطرح کردند.

سالن ورزشی مناسب برای برگزاری مسابقات در حد استانی وجود ندارد

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه 30 هیئت ورزشی در منطقه شهربابک فعالیت می‌کنند گفت: بیش از 5 هزار ورزشکار در این هیئت‌ها ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه مسائل زیرساختی در ورزش بسیار ناچیز است گفت: در شهرستان شهربابک یک سالن ورزشی مناسب برای برگزاری مسابقات در حد استانی وجود ندارد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال اعتبار خوبی برای ورزش کشور در نظر گرفته شده است افزود: انتظار داریم با وجود این اعتبار، شهرستان شهربابک در بخش توسعه ورزشی مناسب‌تر شود.

سرانه ورزشی در بعضی از شهرستان‌های جنوبی 4 سانتیمتر است

در این جلسه احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار‌جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه یک هفتم جمعیت استان کرمان در جنوب استان کرمان زندگی می‌کنند گفت: این مناطق جوان‌ترین جمعیت استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت 2.2 درصدی در جنوب استان کرمان در کشور کم‌نظیر است اظهار‌داشت: در جنوب استان، نه صنعت مناسبی وجود دارد و نه معدن و کار عمده مردم کشاورزی است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار‌جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی فقط در بخشی از سال انجام می‌شود و مابقی سال مردم بیکار هستند خاطر‌نشان کرد: باید برای این بیکاری چاره‌اندیشی شود و جوانان ما هیچ تفریح و سرگرمی در این ایام ندارند.

وی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان خط مقدم آسیب‌های اجتماعی است گفت: سرانه ورزشی در بعضی از شهرستان‌های جنوبی 4 سانتیمتر است.

استفاده خوبی از استادیوم ورزشی در بم نمی‌شود

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم شرق استان به‌دلیل وقوع زلزله از نظر روحی و جسمی آسیب‌دیده هستند اظهار‌داشت: دولت به فکر احداث ساختمان و آسفالت خیابان‌ا بوده اما فکری برای روح مردم نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم نیاز به بازسازی و توانمندسازی روح خود برای حضور در جوامع را دارند گفت: شرق استان کرمان تاریخ طولانی در حضور ورزشکاران خود دارد و در این زمینه افتخارات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیارمند امکانات و تجهیزات ورزشی در شرق استان هستیم افزود: یک استادیوم ورزشی در بم ساخته شده است اما به‌خوبی از آن استفاده نمی‌شود و فقط توانسته‌ایم آن را اجاره بدهیم و در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای برای نگهداری آن نیست.

بودجه وزارت ورزش و جوانان 2.7 برابر افزایش پیدا کرده است

در این جلسه محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه با اهتمام مجلس بودجه وزارت ورزش و جوانان 2.7 برابر افزایش پیدا کرده است گفت: به همین اندازه انتظارات ما از وزارت ورزش و جوانان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیماری در کشور مربوط به بیماری‌های قلب و عروق است گفت: علت اصلی این بیماری کم‌تحرکی است که باید با توسعه ورزش‌های همگانی آن را بهبود بخشید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه در ورزش، ورودی بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد افزود: در جلسه دو هفته پیش با وزیر ورزش و جوانان توافقاتی برای توسعه ورزش استان شد و امروز وزیر به کرمان سفر کردند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار شد که 150 خانه ورزش روستایی راه‌اندازی شود خاطر‌نشان کرد: به همین اندازه مقرر شد تا زمین چمن مصنوعی برای ورزش فوتبال در سطح استان کرمان احداث شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه اعتبارات بخش عمرانی وزارت ورزش نیز 2.5 تا 3 برابر افزایش پیدا کرده است گفت: انتظار داریم پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش ورزش نیز به بهره‌برداری برسد.

امکانات رفاهی و ورزشی مناسبی در جیرفت وجود ندارد

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه توسعه نامتوازن آفت اصلی کشور است اظهار‌داشت: در شهرستان جیرفت با سابقه چندین هزار ساله امکانات رفاهی و ورزشی مناسبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید به این شهرستان سفر کرد تا محرومیت را از نزدیک مشاهده کرد گفت: یک سوم جمعیت استان کرمان در مناطق جنوبی استان ساکن هستند.

ورزش بانوان در شهرستان رفسنجان نادیده گرفته شده است

 در این جلسه احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای سطح تشکیلاتی وزارت ورزش در شهرستان رفسنجان لازم است گفت: چگونه می‌شود در اداره‌ای که یک کارمند خانم شاغل نیست به ورزش بانوان توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی توجه به ورزش بانوان لازم است افزود: رفسنجان با جمعیت حدود 350 هزار نفری یک زمین چمن داشته که آن هم تخریب شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار