فرماندار رفسنجان گفت: حدود ۳۰۰ نفر متکدی که ۹۰ درصد آنها غیربومی و ۹۸ درصدشان معتاد بودند در رفسنجان جمع آوری شدند.
کد خبر: ۴۶۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 26 July 2017
حمید ملانوری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه‌کبری (س) رفسنجان با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) و روز دختر، اظهار داشت: رفتارهای اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی دیگری گرفته و نسبت به سال‌های قبل تغییراتی پیدا کرده است.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری همواره اشاراتی به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و ایشان پیوست فرهنگی را لازمه هر طرح و برنامه‌ای دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه برخی رفتارهای اجتماعی به فرهنگ جامعه خدشه وارد می‌کند، تصریح کرد: آسیب‌های مختلفی که در جامعه وجود دارد که باید شناخته و راه‌حل آن نیز باید شناسایی شود و کار فرهنگی باید تخصصی انجام شود تا بتوانیم در این حوزه موفقیت کسب کنیم.

فرماندار رفسنجان به مقوله کتاب و کتابخوانی اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند کتاب وارد سبد کالای خانواده‌ها شود، چرا که مطالعه موجب می‌شود اطراف‌مان را بشناسیم و نگاه عمیق‌تری نسبت به جامعه داشته باشیم تا بتوانیم مسائل را به خوبی درک کنیم.

ملانوری با بیان اینکه کار فرهنگی به شناخت نیاز دارد، گفت: بهترین کار تغییر تفکر و بینش انسانها نسبت به مسائل اجتماعی است و در رابطه با اینکه چه کسی باید کار فرهنگی انجام دهد یا چه کاری باید صورت گیرد دچار اشکال شده‌ایم.

فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان، معتادان، کودکان خیابانی در رفسنجان، تصریح کرد: با گذشت سه هفته از اجرای این طرح حدود ۳۰۰ نفر متکدی که ۹۰ درصد آنها غیربومی و ۹۸ درصدشان معتاد بودند جمع آوری شده اند.

ملانوری ادامه داد: از تعداد متکدیان دستگیرشده حتی یک نفر محتاج و نیازمند واقعی نبود و حتی در بین آنها فردی پیشنهاد ۱۵ میلیون‌تومانی رشوه داد. همچنین فردی بود که به دروغ عنوان کرده بود فرزند سرطانی دارد و روزانه دومیلیون‌تومان از مردم جمع‌آوری می‌کرد که پس از بررسی او حتی فرزند هم نداشت.

وی اذعان داشت: این معضلات نشان می‌دهد ما هنوز نتوانستیم افراد را نسبت به شناخت آسیب‌هایی که متوجه آنهاست و مسائلی که به آنها آسیب می‌رساند موفق باشیم.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر لزوم ورود خیران در کارهای فرهنگی، اظهار داشت: این کار باید الگو باشد و خیران بدانند در چه زمینه‌ای کار کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار